اقتدارملی با اتکا به اندوخته های داخلی و دانش بومی محقق می شود

 حمیدرضا طیبی در گفت و گو با ایرنا بر لزوم کاربردی شدن تحقیقات در کشور تاکید کرد و گفت:تحقیقات در کشور باید ضمن حفظ پیوستگی به صورت کاربردی انجام شوند تا شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.وی با بیان اینکه زمینه های بسیار فراوانی در کشور برای انجام کار و تلاش علمی داریم، افزود:در برخی از حوزه ها زمینه کار بسیار زیاد وجود دارد و این می طلبد که تحقیقات را توسعه و نتایج آن را کاربردی کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد:کشوری که بخواهد در دنیا حرف تازه بزند باید در زمینه های مختلف صاحب دانش و فناوری بومی باشد و این موضوع با وجود نیروی انسانی متخصص و مجرب دست یافتنی است.

توسعه تحققیات کیفی و کاربردی برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان
وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش شتاب رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت: آنچه از فرمایشات رهبری برداشت می شود این است که توسعه تحقیقات کیفی باید در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان باشد و فرمایشات معظم له فقط به تعداد مقالات نیست.
طیبی بیان کرد:امکان ندارد که با رشد کمی مقالات، اقتصاد دانش بنیان در کشور حادث شود؛ بنابراین باید فرمایشات ایشان را جدی بگیریم و زمینه را برای توسعه تحقیقات در حوزه های مورد نیاز فراهم کنیم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری پس از اشاره به کاهش شتاب رشد علمی بلافاصله موضوع مهم و اساسی، اقتصاد مقاومتی دانش بنیان را مطرح فرمودند؛ اقتصاد دانش بنیان متکی بر اندوخته های داخلی و دانش بومی است و این اقتصاد به هیچ وجه در رویدادهایی مثل تحریم، متاثر نخواهد شد.
طیبی بیان کرد:اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایده هایمان را حفظ کنیم باید صاحب دانش و فناوری باشیم و این موضوع مبنای توسعه اقتصادی باشد.وی با اشاره به اینکه شتاب علمی نباید در کشور متوقف شود، اظهار کرد: باید توسعه علم و پیشرفت فناورانه در بسیاری از زمینه بروز و ظهور پیدا کند.
طیبی بر لزوم کیفی شدن فعالیت های تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: کارهای پژوهشی باید بشتر مورد توجه قرار گیرد و شاهد کاربردی شدن آن در جامعه باشیم.وی با اشاره به اینکه در کنار کارهای تحقیقاتی به طور طبیعی مقالات هم منتشر خواهد شد، گفت: نتایج کارهای علمی ما باید در خدمت جامعه قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا