گزارش ویدئویی از ماموریت نخستین فضانورد دانمارک

آندریاس موگنسن (Andreas Mogensen) روز چهارشنبه دوم ماه سپتامبر (برابر با یازدهم شهریور ماه) سال جاری به فضا سفر کرده و نام خود را به عنوان نخستین فضانورد دانمارکی در تاریخ و در ذهن مردم دانمارک ثبت کرد.

در این سفر سرگئی ولکوف (Sergei Volkov) فضانورد روسی به عنوان فرمانده این ماموریت و آیدین آیمبتوف (Aidyn Aimbetov) فضانورد قزاقستانی ، آندریاس موگنسن را همراهی خواهند کرد.

آندریاس موگنسن با تلاش و سخت کوشی فراوان به تحقق رویای کودکیش دست پیدا کرده است. او در حالی که 38 سال سن دارد، برای به دست آوردن آمادگی بدنی لازم جهت سفر فضایی، شش سال را به تمرین غواصی در اقیانوس ها ، زندگی کردن در آب و هوای قطبی و کاوش غارهای زیرزمینی پرداخت.

موگنسن در آکادمی فضانوردی آژانس فضایی اروپا در گروه 2009 مشغول تحصیل بوده و با موفقیت فارغ التحصیل شده است. با توجه به پس زمینه مهندسی هوافضا، موگنسن تجربه کار در پروژه های علمی فضایی را نیز داشته است .

او در رابطه با این تجربیاتش می گوید : « بدیهی است که اوج فعالیت های حرفه ای یک فضانورد، سفر به فضاست. چیزی که باعث شده تا ما اینجا باشیم . اما در این روند، فرصت های فوق العاده دیگری نیز وجود داشته که من شانس شرکت در آنها را داشته ام. فرصت هایی واقعا منحصر به فرد که حتی اگر هم فضانورد نمی شدم، مشتاق بودم آن ها را تجربه کنم. »

قابل توجه است که موگنسن پس از طی دوره آموزشی اولیه فضانوردی در یک مرکز فضانوردی اروپایی در شهر کلن آلمان، ماه ها زمان صرف کرد تا با استفاده از دستگاه های شبیه ساز سفر فضایی هر آنچه برای زندگی و کار در مدار زمین لازم بود، فرا گیرد.

در این ماموریت ، او سفری ده روزه را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد داشت که طی آن به طور فشرده، یک سری آزمایش های مختلف را انجام خواهد داد. او در این ایستگاه فضایی در زمینه پزشکی به بررسی آتروفی عضلات و تغییرات در تراکم استخوان بدن فضانوردان در حین سفر به فضا خواهد پرداخت .

موگنسن در رابطه با این سفر ده روزه می گوید: «با آنکه فقط ده روز در فضا خواهم بود، اما این مدت زمان ارزش مطالعه   روی بدن خودم را دارد تا ببینیم برخی از این تاثیرات نامطلوب از چه زمانی آغاز می شوند و چه اثرهایی در مدت فقط ده روز می توان بر بدن مشاهده کرد. پس از این آزمایش ها، ما امیدواریم بتوانیم از نتایج این بررسی ها استفاده کرده و به مقایسه آن با وضعیت فضانوردانی که شش ماه یا حداقل یک سال در فضا بوده اند، بپردازیم.»

قابل ذکر است که فرمانده عملیات، سرگئی ولکوف در ایستگاه فضایی بین المللی خواهد ماند و موگنسن و آیدین آیمبتوف پس از هشت روز اقامت در ایستگاه فضایی در روز یازدهم سپتامبر (برابر با بیستم شهوریور ماه) به زمین باز خواهند گشت.

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا