کاهش مصرف انرژی با حرکات روان تر روبات ها

یکی از مشکلاتی که روبات ها با آن روبرو هستند، منابع انرژی برای اعمال فرایند کاری به حساب می آیند. این  مشکل به عنوان یک سد بزرگ در راه ساخت روبات های سیار با قابلیت کارکرد برابر با روبات های ثابت تبدیل شده است. حال دانشمندان موفق به طراحی یک روش جدید شده اند که با هدف قرار دادن ساختار حرکتی روبات ها می تواند میزان انرژی مصرفی توسط آنها را کاهش بدهد.

این ساختار در حقیقت یک الگوریتم حرکتی است که بر روی بازوهای روباتیک موجود در کارخانه ها نیز قابل اعمال خواهد بود. این الگوریتم می تواند موجب کاهش مصرف انرژی مصرفی روبات در بازه ای بین 30 تا 40 درصد شود. برای این کار دانشمندان از یک بازوی روباتیک به عنوان نمونه آزمایشی استفاده کرده اند و با اندازه گیری انرژی مصرفی این بازو در حالت عادی کار خود را آغاز کرده اند.

در ادامه الگوریتم یاد شده بر روی روبات مورد نظر اعمال شده است و بار دیگر فرایند کاری مشابه با دفعه قبل به انجام رسیده است. در این نوبت نیز انرژی مورد استفاده توسط این روبات اندازه گیری شده است و مقایسه نتایج این دو آزمایش نشان از این دارد که مصرف انرژی در روبات یاد شده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

در ویدیوی ارائه شده می تواند فرایند این آزمایش و نتایج آن را در قالب ساختار ارائه بصری مشاهده کنید. به نظر می رسد که اعمال این ساختار در سطح جهانی بسیار مفید باشد زیرا این روش می تواند در مصرف کلی کارخانه ها تاثیر گذار بوده و فرایند تولید جهانی را بهتر و به صرفه تر سازد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا