روز جهانی فیزیوتراپی، فرصتی برای اطلاع رسانی نقش فیزیوتراپی در سلامت جامعه است

 دکتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پیام خود به مناسبت روزجهانی فیزیوتراپی برگزاری جشن روز جهانی فیزیوتراپی در ۸ سپتامبر هر سال را که مصادف با سالروز تاسیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی در ۸ سپتامبر ۱۹۵۱ در سراسر جهان می باشد یادآوری کرد.
 
در پیام دکتر محسنی بندپی همچنین آمده است: روز جهانی فیزیوتراپی، فرصتی بزرگ برای اطلاع رسانی از نقش ارزشمند  فیزیوتراپی در سلامت جامعه و استقلال آنها در انجام فعالیتهای زندگی روزانه می‌باشد.
 
معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی ، روز جهانی فیزیوتراپی را روزی برای وحدت و یکپارچگی فیزیوتراپیست‌های سراسر دنیا بویژه کشور ایران جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه بخصوص سیاستگزاران بخش آموزش و بهداشت و درمان کشور در زمینه آخرین پیشرفت‌ها و توسعه در  این رشته دانست.
 
وی در پیام خود تاکید کرده است: " افزایش شناخت و درک بیشتر از مهارتهای یک فیزیوتراپیست در تشخیص، درمان و پیشگیری از نارسایی‌ها، محدودیتهای حرکتی و ناتوانی‌های عملکردی موجب شده است تا فیزیوتراپیست‌ها از اختیارات بیشتری برخوردار بوده و بتوانند بطور مستقل به مراقبت از بیمار بپردازند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛دکتر محسنی بندپی که عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور نیز می‌ باشد، در پایان پیام خود خطاب به تمامی  فیزیوتراپیست‌ها تصریح کرده است، " یکبار دیگر این روز بزرگ را به همه فیزیوتراپیست‌های دنیا و بویژه به بیش از پنج هزار فیزیوتراپیست کشور عزیزمان ایران  که  در عرصه های مختلف درمانی، آموزشی و پژوهشی به خدمت صادقانه مشغولند، تبریک و تهنیت عرض کرده، سعادت و سلامت همه را از ذات اقدس حق آرزومندم ".
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا