تعداد قربانیان کرونا در اردن به چهار نفر رسید

به گزارش روزنامه اردنی «العرب الیوم»؛ دکتر محمد العبداللات مدیر بیماری های واگیردار وزارت بهداشت اردن اعلام کرد که چهارمین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسید.
وی افزود: متوفی 78 ساله که در یکی از بیمارستان های ویژه در امان پایتخت تحت درمان بود و از بیماری سرطان خون رنج می برد، ماه گذشته دچار ویروس کرونا شده بود.
العبداللات تصریح کرد: هفت شهروند این کشور در سال جاری به ویروس کرونا مبتلا شدند که چهار تن آنها جان خود را از دست دادند. حال یکی از مبتلایان به این ویروس رو به بهبودی است و دو تن دیگر تحت درمان قرار دارند.
وزارت بهداشت عربستان نیز روز جمعه با صدور بیانیه ای از درگذشت یک شهروند عربستانی در اثر ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.
وزارت بهداشت عربستان همچنین اعلام کرد که 6 مورد جدید از ابتلا به این بیماری در این کشور مشاهده شده است.
این 6 نفر در شهرهای ریاض، الخرج و النماص به ویروس این بیمار کشنده مبتلا شده اند. 
بیانیه وزارت بهداشت عربستان یادآورشد که شمار افراد مبتلا به بیماری مرس به یکهزار و 205تن افزایش یافت. همچنین یکی از افراد مبتلا به این بیماری در ریاض جان خود را از دست داد و بدین ترتیب شمار تلفات حاصل از این بیماری از زمان پیدایش آن در ژوئن 2012 در عربستان به 513 تن بالغ شد. 
ویروس کرونا نخستین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماری هایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است.
علایم این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علایم اصلی آن تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است: 35درصد مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا