خط تولید خمیرکاغذ از ساقه برنج در گیلان افتتاح می شود

دکتر مجید متقی‌طلب، رئیس پارک علم و فناوری گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، با بیان اینکه پسماندهای کشاورزی استان گیلان یکی از معضلات استان گیلان به شمار می رود، گفت: این پسماندها منجر به از دست رفتن سرمایه های کشاورزان و تخریب محیط زیست می شود.

دکتر متقی طلب افزود: در راستاي اهداف نقشه جامع علمي كشور و چشم انداز توسعه فناوري و تجاري سازي دستاوردهاي دانش بنيان ،  فاز اول پروژه ، توليد خمير سلولز از كاه برنج با ظرفيت سالانه ۱۵ هزارتن درسال پس از ساخت ماشین آلات کشاورزی تا پایان شهريورماه امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

وی  با اشاره به اینکه اين پروژه با اعتبار ۴ ميليارد تومان توسط بخش خصوصي آماده و در شهريورماه ۱۳۹۴ افتتاح خواهد شد، یادآورد شد:  پروژه توليد خمير سلولز از كاه برنج از جمله قرارداد هاي منعقد شده در فن بازار جمهوري اسلامي ايران در سال گذشته است كه طي يكسال و با هدفگذاري اجراي فاز اول و توليد خمير سلولز از كاه برنج به انجام رسيده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان درباره مزایای اجرای این پروژه گفت: در اين فرآيند و با استفاده از ساقه برنج مي توان خمير كاغذ توليد شود كه درتهيه كاغذ بسته بندي كارتن، كاغذ فلوتيك تحرير و كاغذ مكانيكي كرافت مورد استفاده قرار گيرد. همچنين به جاي سوزاندن ضايعات شاليزارها مي توان با استفاده از تنها ۱۰ درصد ضايعات سه استان گيلان گلستان و مازندران نيازهاي كشور را تامين كرد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا