ایران وارد قرن ساخت و ساز پایدار شده است

ولفگانگ نئومن  در جمع خبرنگاران افزود: 30 سال است که در زمینه انرژی در دنیا فعالیت می کنم و 16 سال پیش پروژه ای تحت عنوان جایزه بین المللی انرژی را در جهان آغاز کردیم که در این فرآیند پروژه های پایدار زیادی به دنیا معرفی شد.وی تاکید کرد:حفاظت از منابع آب، انرژی، هوا و خاک معیارهای فرآیند پروژه های پایدار است که در انتخاب آن ها برای عنوان جایزه بین المللی انرژی مدنظر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: تاکنون 177 کشور دنیا در این جایزه شرکت و سهم داشتند و 29 دی ماه مراسم جایزه بین المللی انرژی در ایران برگزار می شود.
نئومن افزود: تاکنون در حدود 100 کشور دنیا مراسم ملی جایزه انرژی برگزار شد و هفت سال پیش ایران نیز این همایش را برگزار کرد.
وی به فرهنگ اصیل ایرانیان اشاره کرد و گفت: نوآوری و خلاقیت جزو فرهنگ اصلی ایرانیان است که باید به جهانیان شناخته شود، بر این اساس چهار ماه قبل با انجمن مدیریت سبز ایران برای برگزاری این همایش جهانی وارد مذاکره شدیم.
وی تاکید کرد: اکنون می توانیم بگوییم که این شروع یک جهان پایدار در ایران خواهد بود.
رییس بنیاد جهانی انرژی درباره روند برگزاری جایزه بین المللی انرژی توضیح داد:در مراسم ملی کشورها پروژه های سبز و پایدار انتخاب می شوند و بعد از بررسی 15 مورد انتخاب و از بین آن ها پنج مورد معرفی و مورد بررسی قرار می گیرند و بعد از آن فقط یک پروژه برای دریافت جایزه بین المللی انرژی انتخاب می شود.
وی گفت: پروژه مگاپارس در ایران برای 15 پروژه اول کاندید شده است و از آنجا که یک پروژه پیشرو جهانی در راستای رعایت مسائل محیط زیستی است که امیدواریم موفق به دریافت این جایزه بین المللی شود.
وی گفت: اکنون در بانک اطلاعای بنیاد جهانی انرژی 10 هزار پروژه سبز و پایدار از سطح جهان وجود دارد که پروژه مگاپارس در میان آن ها کم نظیر و شاید بی نظیر است.وی تاکید کرد: این مسئله می تواند سرمایه گذاران زیادی را در سطح بین المللی جذب کند.
همچنین در ادامه سیدعمالدین قاضوی رییس هیات مدیره شرکت طرح و توسعه آریا عمران پارس گفت: بنیاد جهانی انرژی پروژه هایی را انتخاب می کند که در سطح دنیا کم نظیر یا بی نظیر هستند. وی گفت: پروژه مگاپارس با 215 هزار متر مربع توجه جهانیان را به خود جلب کرده و امیدواریم راهی برای سرمایه گذاری خارجی شود.
به گفته وی تمام مسائل زیست محیطی و فضای سبز در این پروژه مدنظر قرار گرفته با استانداردهای جهانی همخوانی کامل دارد.
قاضوی گفت:این پروژه دارای یک هکتار بام سبز طبیعی و قابل پیاده روی است که درختانی با ارتفاع چهار متر در آن کاشته و به روش قطره ای آبیاری می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا