فروش 20 میلیارد تومانی محصولات دانش‌بنیان

دکتر علی معتمدزادگان در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: عمده این میزان فروش مربوط به فروش محصولات دانش‌بنیان در بازارهای داخلی بوده است.وی با اشاره به برخی محصولات تجاری سازی شده در این پارک، اظهار داشت: طراحی و ساخت هاورکرافت از جمله دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک است که از سوی کشور ترکیه مورد استقبال قرار گرفته و به دنبال صادرات آن هستیم.
 

رییس پارک علم و فناوری مازندران تولید داروهای گیاهی را از دیگر دستاوردهای این پارک ذکر کرد و گفت: محققان این پارک موفق شده‌اند که با استفاده از یک نوع گیاه دارویی، دارویی گیاهی را برای کاهش قند و چربی خون عرضه کنند که در حال مذاکره برای صادرات‌ آن هستند.

 

معتمدزادگان تولید دم نوش‌های شیرین شده با گیاه استویا را از دیگر دستاوردهای این پارک ذکر کرد و گفت: علاوه بر آن پژوهشگران این پارک موفق به طراحی و عرضه کیت‌های آموزشی رباتیک برای کودکان شدند که به دنبال بازاریابی این دستاورد در دبی و ترکیه هستند.

رییس پارک علم و فناوری مازندران حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان را از برنامه‌های این پارک عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در پارک علم و فناوری مازندان این بود که سرعت رشد شرکت‌های دانش بنیان از سرعت رشد امکانات پارک و خدماتی که می‌توانستیم برای شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهیم بیشتر بود.

وی اضافه کرد: برای جبران این عقب‌ماندگی نیاز به توسعه فضای فیزیکی داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته موفق به راه اندازی مرکز رشد جدید در غرب استان مازندران شدیم.

ارائه 20 نوع خدمت به شرکت‌های دانش بنیان

رییس پارک علم و فناوری مازندان راه‌اندازی مرکز شتابدهی فناوری در استان را از دیگر اقدامات این پارک فناوری ذکر کرد و یادآور شد: به منظور هدایت دستاوردهای دانش‌بنیان به سمت بازار 20 نوع خدمات هدفمند از طریق این مرکز به شرکت‌ها ارائه می‌شود که این خدمات از ارائه راهنمایی و برگزاری دوره‌های آموزشی تا ایجاد کلینیک‌های ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی،‌ مالی و بیمه و ایجاد تعامل با دستگاه‌ها را شامل می‌شود.

هدایت خیرین به سمت توسعه کسب و کارهای دانش بنیان

وی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین فناوری در پارک علم و فناوری مازندران افزود: در سال های قبل به دلیل نیاز کشور، خیرین به سمت مسجدسازی روی آورند و با توسعه علم‌آموزی، خیرین به سمت مدرسه سازی و دانشگاه‌سازی حرکت کردند و در حال حاضر با توجه به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان نیاز است تا فضایی برای کسب و کار آنها ایجاد شود.

وی، مجمع خیرین فناوری را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان ذکر کرد و اظهار داشت: در این راستا فرهنگ‌سازی برای هدایت خیرین به سمت حمایت از فناوران صورت گرفته است.

معتمدزادگان با تاکید بر این که فعالیت خیرین فناوری به این مجمع محدود نمی‌شود، توضیح داد: خیرین در هر زمینه‌ای که آمادگی داشته باشند می‌توانند به فناوران کمک کنند مثلا اگر خیرینی دارای تجارب صنعتی هستند، می‌توانند ‌اطلاعات خود را در اختیار فناوران قرار دهند و یا اگر منابع مالی خود را در بانک‌ها سپرده گذاری کرده‌اند می‌توانند از سودی که دریافت می‌کنند در جهت حمایت از فناوران استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا