راه‌اندازی آزمایشگاه تعیین مشخصات نانو در اروپا

آزمایشگاه تعیین مشخصات نانوی اروپا (EU-NCL) که در چارچوب برنامه تحقیقات و نوآوری افق 2020 اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، راه‌اندازی شده است. هدف اصلی این آزمایشگاه، رسیدن به سطحی از تعالی بین‌المللی در حوزه تعیین مشخصات نانوپزشکی برای شاخص‌های مختلف پزشکی نظیر سرطان، دیابت، بیماری‌های التهابی یا عفونی است تا بتوان اطلاعات لازم را در دسترس سازمان‌های فعال در حوزه نانوپزشکی قرار داد تا این سازمان‌ها بتوانند با ارسال محصولات به سازمان‌های قانون‌گذاری، تأییدیه آزمایش‌های کلینیکی و سپس مجوز بازاریابی را اخذ کنند. 
EU-NCL با آزمایشگاه تعیین مشخصات نانوی مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده آمریکا (US-NCL)، به عنوان تنها مرجع بین‌المللی این حوزه، همکاری می‌کند تا بتواند در زمینه پروتکل‌های تحلیلی، سریع‌تر به همگرایی بین‌المللی دست یابد. 
EU-NCL با سازمان‌های پزشکی ملی و سازمان پزشکی اروپا ارتباط نزدیکی داشته تا بتواند به منظور برآوردن الزامات نهادهای قانون‌گذاری، به طور مستمر خدمات تحلیلی خود را اصلاح نماید. EU-NCL طبق بالاترین استانداردهای کیفی و قانونی اتحادیه اروپا، طراحی، سازماندهی و عملیاتی شده است. 
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،این پروژه که برای اروپا بسیار اهمیت دارد، اولین زیرساخت بین‌المللی در حوزه نانوپزشکی خواهد بود. هدف این آزمایشگاه، بهبود نوآوری از طریق به اشتراک گذاشتن دانش و فناوری‌ها در بین صنعت و دانشگاه است. 
رسالت EU-NCL عبارت است از:
•  فراهم کردن یک زیرساخت آزمایش بین‌رشته‌ای به منظور پوشش دادن مجموعه سنجش‌های تعیین‌مشخصات آزمایشگاهی
•  بهبود استفاده از رویه‌های عملیاتی استاندرد (SOPs)
•  بهبود ارتباطات بین‌رشته‌ای و بین‌بخشی در بین پیش‌ران‌های کلیدی نوآوری به ویژه در بین توسعه‌دهندگان و سازمان‌های قانون‌گذار
EU-NCL با اعتباری در حدود 5 میلیون یورو برای یک دوره زمانی 4 ساله اجرا می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا