وقتی مریخ نورد از خودش سلفی می‌گیرد

کارشناسان با به هم چسباندن عکس‌های دریافتی از سیاره مریخ و به هم متصل کردن آن‌ها یک تصویر 360 درجه‌ای از مریخ نورد کنجکاوی بدست آورده‌اند.

گفتنی است، تصاویر به دست آمده از مریخ نورد کنجکاوی در پنج و نیم کیلومتری از سطح سیاره مریخ و بر فراز کوه شارپ این سیاه به دست آمده است. در این عکس بازوی روبوتیک مریخ نورد در حال حفاری یک قطعه سنگ در کوه شارپ نشان داده شده است.

دوربین استفاده شده برای به دست آوردن این تصویر، دوربین نصب شده بر روی بازوی روبوتیک مریخ نورد است و سعی شده تا آسیب به بازوی روبوتیک وارد نشود.

این دوربین علاوه بر ارسال اطلاعات به کره زمین وظیفه دریافت اطلاعات قطعات سنگ، مسیر حرکت، دره‌ها و گودال‌های سیاره مریخ را نیز در اختیار دارد و پژوهشگران از طریق آن فرامین کنترلی لازم را به مریخ نورد ارسال می‌کنند.

در حال حاضر ماموریت مریخ نورد کنجکاوی یافتن شانه‌هایی از حیات، بررسی وضعیت زمین شناسی سیاره مریخ و نیز یافت شواهدی از وجود یک تمدن قدیمی و باستانی بر سطح این سیاره است.

چندی قبل در اثر یک اتصال کوتاه جریان برق در مریخ نورد ماموریت این کاوشگر با خطر مواجه شده بود که خوشبختانه مجدداً مریخ نورد به کار افتاده و پژوهشگران موفق شده وضعیت آن را به حال عادی باز گردانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،کارشناسان امیدوار هستند این مریخ نورد بتواند تا پایان رسمی ماموریت خود به فعالیت ادامه داده او طلاعات مورد نیاز را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.