سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری ژاپن برای تولید خودروهای هوشمند

خبر این همکاری تحقیقاتی بین دانشگاه استانفورد آمریکا و تویوتا روز جمعه منتشر شد. موسسه فناوری ماساچوست نیز در این پژوهش 50 میلیون دلاری مشارکت خواهد داشت.
طبق این توافق، قرار است این مراکز دانشگاهی طی 5 سال آینده در مراکز تحقیقاتی خود واقع در سیلیکون ولی و مجموعه فناوری کمبریج درباره خودروهای نسل آینده، تحقیقاتی به سود کمپانی ژاپنی انجام دهند. این خبر را کیوتاکا ایسه، مدیر مسئول توسعه و تحقیق این کمپانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
به همین منظور، تویوتا، گریل پرت، متخصص مشهور صنعت روباتیک را مسئول نظارت بر تحقیقات کرده. هدف اصلی این پژوهش گسترده صنعتی، توسعه هوش مصنوعی و دیگر ابداعات ممکن در حوزه صنعت خودرو است تا بر اساس آن خودروهای آینده تویوتا بتوانند بدون راننده همه امور رانندگی را به صورت کاملا بی خطر و مطمئن به انجام رسانند.
گردانندگان تویوتا بر خلاف اغلب رقبایشان اعتقاد دارند دوران ماشین های هوشمند بسیار زودتر از وقتی که انتظارش را می کشیم، فرا خواهد رسید، لذا تصمیم گرفته اند به جای توسعه فناوری های رانشی و رفاهی خودرو، روی تحقیق بر نسل آتی خودروها سرمایه گذاری کنند. در سال های اخیر فناوری های خودکارسازی خودروها روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و تلاش می شود از این طریق کنترل خودروها با هوشمندی و دقت بیشتری صورت بگیرد. اما تویوتا قصد دارد از این هم فراتر برود و خودروهایی بسازد که نه تنها در برابر محرک های محیطی و روانی واکنش نشان دهند، بلکه بتوانند در صورت مواجهه با شرایط مختلف و پیچیده به طور طبیعی و با هماهنگی راننده رفتار کنند.
هماهنگ سازی فناوری هوش مصنوعی و رانندگی خودکار امر پیچیده و دشواری است و این ناهماهنگی ممکن است در زمینه شناسایی عابران پیاده یا موقعیت یابی بر روی نقشه مشکلاتی ایجاد کند.
به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، شرکت هایی چون گوگل و Uber در زمینه تولید خودروهای هوشمند پیشتاز هستند و هر دو نمونه هایی عملی نیز از این دست روانه خیابان ها کرده اند. گوگل که از شش سال پیش تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است، قول داده تا سال 2020 خودروهایی کامل و بی نقص با توانایی رانندگی خودکار به بازارها عرضه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا