سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری اینتل در پردازش کوانتومی برای تسریع محاسبات پیچیده ریاضی

 هدف از ایجاد این اتحادیه دستیابی به فناوری هایی است که امکان حل مسائل پیچیده را با استفاده از پردازش کوانتومی فراهم کنند.
شرکت اینتل قصد دارد در یک همکاری 10 ساله با دانشگاه فنی دلفت واقع در هلند و NTO‏، سازمان هلندی تحقیقات کاربردی، انواعی از فناوری های کوانتومی را توسعه دهد که بتوانند راه حل هایی برای مسائل به ظاهر غیرقابل حل، در اختیار گذارند. 
بنابر اظهارات اینتل‏ کاربردهای بالقوه توان پردازش کوانتومی شامل شبیه سازی های مالی و اقتصادی در مقیاس بزرگ و توسعه و تولید مؤثرتر داروها است. 
به اعتقاد مایک میبری‏ مدیرعامل لابراتوارهای اینتل‏، هنوز تا تولید یک کامپیوتر کوانتومی با عملکرد کامل راه زیادی باقی مانده و برای این کار حداقل 12 سال زمان لازم است. با وجود این، تحقیقات نظری و عملی که امروز در این حوزه آغاز می شود، گام بسیار مهمی در راه تبدیل ایده ساخت کامپیوترهای کوانتومی، به واقعیت محسوب می شود. 
به گزارش ایرنا از ساینس، کامپیوترهای کوانتومی برخلاف کامپیوترهای دیجیتالی، از بیت های کوانتومی استفاده می کنند که قادرند همزمان در وضعیت های مختلفی قرار بگیرند. این قابلیت بیت های کوانتومی، امکان انجام محاسبات بسیار پیچیده و طولانی ریاضی را به طور یکجا فراهم می کنند و نتایج موردنظر را با سرعت بسیار بالایی در اختیار می گذارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا