زمین بیش از سه تریلیون اصله درخت دارد

به گزارش ایرنا از نیچر، این تعداد که با استفاده از نقشه زمین و تصاویر ماهواره ای تخمین زده شده است، هشت برابرِ خوشبینانه ترین حالتی است که انتظار می رفت. محققان برآورد کرده بودند که حدود 400 میلیارد درخت روی زمین وجود دارد.در ادامه این تحقیق آمده است که اگر تعداد درختان سه تریلیون باشد، به هر فرد حدود 420 درخت تعلق می گیرد.محققان با استفاده از داده های ماهواره ای، مدلی را طراحی کرده اند که گستردگی جنگل ها و محل و نحوه قرار گرفتن درختان را به خوبی نشان می دهد. با استفاده از این مدل و تصاویر ماهواره ای می توان فهمید که بسیاری از درختان وضعیت مناسبی ندارند و بقیه درختان مانند سایه بان روی آنان قرار گرفته اند و مانع رسید نور خورشید می شوند.

در این برآورد آمده است که حدود 3.040.000.000.000 درخت روی کره زمین وجود دارد که از این میان 1.39 تریلیون در مناطق استوایی و زیر استوایی، 0.61 تریلیون در مناطق معتدل و 0.74 تریلیون در جنگل های شمالی قرار دارد. بیشترین تراکم در جنگل های شمالی دیده می شود.
در این مطالعه آمده است که هر سال حدود 15 میلیارد درخت توسط انسان ها از بین می رود و در بهترین حالت حدود پنج میلیارد درخت کاشته می شود. قطع درخت برای استفاده در صنایع چوب و استفاده از زمین برای مصارف کشاورزی، مهمترین دلایل از بین رفتن درختان هستند.
درختان نقش مهمی در کاهش گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن دارند. نتایج این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا