مطالعه مجسمه چوبی 11 هزار ساله

سال ها پیش ، باستان شناسان در کاووش های خود در منطقه پیت بوگ peat bog واقع در کوه های اورال موفق به کشف بقایای یک مجسمه باستان شده بودند . این مجسمه چوبی از سال 1894 میلادی تا کنون مورد مطالعه دقیق قرار نگرفته بود و آزمایش های اخیر تعیین سن انجام شده روی این مجسمه نشان می دهد که این اثر هنری دارای قدمتی برابر با یازده هزار سال بوده و بسیار ارزشمند است .

مطالعات جدید انجام شده روی این مجسمه که از سوی دانشمندان به عنوان بت شیگیری Shigir Idol نامگذاری شده است توسط تیمی از پژوهشگران المانی انجام شد و نتایج این آزمایش ها نشان می داد که سن این اثر ارزشمند هنری بیش از هزار و 500 سال قدیمی تر از آن چیزی بود که پیش از این تخمین زده می شد .

در همین زمینه تواس تربرگر Thomas Terberger از اعضای تیم تحقیقاتی فوق و پژوهشگر موسسه میراث فرهنگی ساکسون قدیم Department of Cultural Heritage of Lower Saxony در گفتگو با سیبریان تایمز Siberian Times اعلام کرد : " این اطلاعات برای پزوهشگران بین المللی دارای اهمیتی فوق العاده زیاد است . این داده ها برای فهم دقیق رشد و توسعه شهرنشینی و تمدن و هنر اوراسیا به طور خاص و هنر انسانی به طور عام بسیار مهم محسوب می شوند . "

این مجسمه که از جنس چوب ساخته شده است نشان دهنده یک انسان ایستاده است که صورت وی به طور واضح دیده می شود . در بدنه این مجسمه نقوش سمبلیک و هندسی بسیار پیچیده ای وجود دارد که هنوز تفسیر دقیقی برای آن ها ارائه نشده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا