بحران امنیتی هک شدن دستگاه کنترل اینترنتی نوزاد

دستگاه های کنترل اینترنتی نوزادان به تازگی به عنوان پدیده هایی رو به رشد مطرح شده اند. این دستگاه ها می توانند به سادگی با استفاده از حسگرهایی خاص، ساختار حرارت، تحرک و مواردی مشابه در نوزاد را زیر نظر گرفته و در صورت وقوع رخدادهایی که موجب تغییر در این شرایط می شوند، به والدین اطلاع بدهند.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که این دستگاه ها به خوبی برای والدین آرامش را به همراه بیاورند ولی در عمل ممکن است استفاده از این فناوری به نتیجه ای معکوس منتهی گردد. متخصصان امنیتی با بررسی تعداد 9 عدد از برترین دستگاه های نظارت اینترنتی بر وضعیت نوزادان دریافته اند که این دستگاه ها از نظر امنیتی در سطح اسفباری قرار دارند.

برخی از این دستگاه ها از نرم افزارهای آنلاینی استفاده می کنند که ساختار این نرم افزارها شامل ارسال اطلاعات به صورت کدگذاری نشده است و در دنیای وب  اینترنت، این امر به معنای فرستادن دعوتنامه برای هکرها به منظور شنود اطلاعات است. برخی از این دستگاه ها نیز به هکرها این اجازه را می دهند (عملا هیچ ساختاری برای جلوگیری از این امر در آنها پیش بینی نشده است)  که بتوانند به خوبی کنترل حسگرها را برعهده گرفته و به نظارت بر محیط زندگی شخصی این خانواده ها بپردازند.

شایان ذکر است که در میان لیست شرکت هایی که محصولات آنها در وضعیت قرمز امنیتی قرار دارند، نام شرکت هایی بزرگی مانند فیلیپس نیز به چشم می خورد. در این تحقیقات که توسط مرکزی با نام Rapid7 انجام شده است، هشدارهای ارائه شده نه تنها به هکرهای مستقل بلکه به امکان سواستفاده شرکت های بزرگ از داده های کاربران اشاره کرده است. شرکت های بزرگ می توانند از این دستگاه ها برای جاسوسی اطلاعات محیط خانگی افرادی مانند مدیران رده بالا استفاده کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا