نخستین تلویزیون های حاوی نقاط کوانتومی در چین عرضه شد

به گزارش ایرنا ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو،تلویزیون های نقاط کوانتومی 100 درصد از فناوری NTSC (نهایت وضوح تصویری قابل دسترس) بهره مند بوده و عملکرد بسیار بهتری نسبت به فناوری OLED ( غنای بالای رنگ و کنتراست فوق العاده) دارند. 

شرکت ˈ تی سی ال ˈچین در تولید این تلویزیون ها 55 اینچی 4K از فناوری اپتیک شرکت کیو ویژن (QD Vision) استفاده کرده است؛ خلاقیت فناوری مورد استفاده در این تلویزیون ها سبب شده تا این محصولات از جمله تلویزیون های لوکس و با کیفیت بازار قلمداد شود. 

ˈای هائوˈ مدیرعامل شرکت تی سی ال گفت: این تلویزیون از نظر فناوری و قیمت شرایط خوبی دارد و بهترین ترکیب رنگ را در اختیار بیننده قرار می دهد، این فناوری موجب شده تا کیفیت تصاویر ارائه شده بسیار بالا باشد، پیش بینی می شود تا سال آینده این محصولات در بازارهای دیگر کشورها نیز عرضه شود.

مت مازوچی قائم مقام مدیرعامل شرکت کیو ویژن گفت: بهبود کیفیت رنگ موجب می شود تصاویر پخش شده از تلویزیون بهتر شود، فناوری شرکت کیو ویژن موجب شده تا تمام طیف رنگی مورد نظر در تلویزیون به نمایش در آید در حالی که هزینه آن بسیار کمتر از فناوری OLED است.

علاوه بر کیفیت تصاویر، بهبودهای نیز در طراحی بدنه تلویزیون، ساماندهی کابل ها و سیم های مورد استفاده در تلویزیون انجام شده است، طراحی سیم کشی به نحوی است که سیم ها از دید بیننده پنهان می ماند وطراحی بدنه نیزبه گونه ای است که امکان چرخش 360 درجه ای در آن وجود دارد.

براساس گزارش سازندگان، این تلویزیون ها می توانند از سیستم عامل آندروید و لینوکس بهره مند شوند، همچنین امکان استفاده از پورت های استانداردی نظیر ATV، HbbTV و DRM در این تلویزیون ها وجود دارد بنابراین می توان از این محصولات در کشورهای مختلف که استانداردهای متفاوتی دارند استفاده کرد.

این تلویزیون ها محصول مشترک شرکت تی سی ال و شرکت کیو ویژن است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا