گزارش ویدئویی از نمایشگاه ربات ها در روسیه

نمایشگاه روبواستیشن (Robostation exhibition) نمایشگاهی از ربات های هوشمند است که برگزار آن در شهر مسکوی  روسیه آغاز شده و تا پانزدهم اکتبر (23 مهر ماه ) سال جاری ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه بیش از سی ربات از کشورهای مختلف سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده است.

هدف از برپایی این نمایشگاه ، فرصت دادن به کودکان و نوجوانان و آشنا کردن آن ها با مراحل ساخت و برنامه ریزی این ربات های فوق العاده هوشمند است .

رباتی به نام Thesp در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که توسط مهندسین بریتانیا طراحی و ساخته شده است. قابل توجه است کارهایی که این ربات انجام می دهد از یک تقلید ساده فراتر رفته و با برنامه ریزی خاصی که بر آن انجام شده، ربات می تواند به دقت به تنظیم زیر و بمی صدا پرداخته و شیوه مناسبی را در تعامل با مخاطب انتخاب کند.

آندری کاونوش (Andrei Kavunosh) یکی از مسئولان نمایشگاه روبواستیشن در رابطه با هدف برگزاری این نمایشگاه می گوید : «هدف نمایشگاه آشنا کردن کودکان با ربات ها است. ما در نظر داریم به آن ها نشان دهیم که ربات ها خطرناک نیستند و بسیار قابل توجه و جالب هستند و کودکان و نوجوانان می توانند با ربات ها کار کنند .»

یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه در حالی که دختر خود را برای تماشای محصولات  این نمایشگاه و آشنایی او با ربات ها به این محل آورده می گوید که کودکش از تماشای این ربات ها بسیار شگفت زده شده و از آشنایی با ماشین های هوشمند و ربات ها بسیار خوشحال است .

ربات Cubinator رباتی بوده که قادر است در کمتر از بیست ثانیه مکعب روبیک را حل کند . این ربات محصول ساخت یک دانشمند ایرلندی است که اخیرا عنوان سریع ترین ربات حل کننده مکعب روبیک را در رکود جهانی گینس از آن خود کرده است .

لازم به توضیح است که این نمایشگاه کودکان و نوجوانان را تشویق می کند تا ماشین آلات مختلف را بسازند. مسئولان نمایشگاه ، ابزار مختلفی را در اختیار این کودکان و نوجوانان قرار می دهند تا در نمایشگاه با خلاقیت خود وسائل مختلف بسازند. این مساله می تواند به چشم اندازی بهتر برای ساخت ربات ها منجر شود.

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا