تبدیل واحد جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به قطب مخابرات

دکتر محمد خدادادی در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی این واحد جهاد دانشگاهی، افزود: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر انجام پژوهش‌های کاربردی و استفاده از نتایج آن در راستای نیازهای فنی و مهندسی کشور در زمینه‌های پژوهشی الکترونیک، ‌مخابرات، کنترل و قدرت فعالیت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه این واحد علاوه بر ایجاد گروه‌های پژوهشی دارای مراکز خدمات تخصصی، اظهار داشت: محققان این واحد جهاد دانشگاهی در گروه‌های پژوهشی مخابرات، ‌ماشین‌های الکتریکی و نانو الکترونیک فعال هستند ضمن این که مراکز خدماتی نیز شامل مراکز تخصصی ساخت فرستنده‌های رادیویی موج FM، طراحی و ساخت ماشین‌های الکتریکی، ‌فناوری اطلاعات، ساخت و تولید و مرکز تخصصی کنترل و دسترسی اقدام به ارائه خدمات تخصصی است.

خدادادی به برنامه‌های پژوهشی جدید این واحد جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: بدین منظور برنامه سه ساله‌ای ارائه دادیم که در چند مرحله عملیاتی شده است و بر این اساس مقرر شده است که جهاد دانشگاهی خواجه نصیر قطب مخابرات شود.

وی، مزیت ایجاد این قطب تحقیقاتی را ایجاد بستر ارتباطی قوی میان تمامی کسانی که در صنعت مخابرات توانمند هستند عنوان و اضافه کرد: علاوه بر آن بستری را فراهم می‌کنیم تا ایده‌های مهم در حوزه‌های فعالیت این واحد جهاد دانشگاهی ارائه شود و تلاش خواهد شد تا ایده‌ها تبدیل به پروژه‌های تحقیقاتی شود ضمن آنکه مدل کسب و کاری برای آن نیز ارائه می‌شود.

خدادادی ارزیابی توانمندی ایده‌ها برای به نتیجه رساندن طرح‌های تحقیقاتی را از دیگر مراحل ارزیابی ایده‌ها عنوان کرد و یادآور شد: پروژه‌هایی چون "پمپ درون چاهی"، "ساخت ژنراتورهای مختلف برای صنعت ریلی" و انواع شارژرها و اینورترهای مورد نیاز در صنعت ریلی از جمله پروژه‌های در دستور کار واحد جهاد دانشگاهی خواجه نصیر است.

رئیس جهاد دانشگاهی خواجه نصیر همکاری در طراحی و ساخت لکوموتیو برقی را از برنامه‌های این واحد نام برد و گفت: همچنین در بخش شبکه تحقیق مخابرات مطالعه بر روی انواع فرستنده‌ها از جمله فرستنده‌های تلویزیونی تعیین شده است که کارهای مقدماتی این طرح تحقیقاتی انجام شده است.

وی با اشاره به استقبال واحد جهاد دانشگاهی خواجه نصیر از همکاری با محققان اظهار داشت: تمام صاحب نظران و متخصصان می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر و بررسی توانمندی‌های واحد، زمینه‌های همکاری خود را به ما ارائه دهند و ما آمادگی همکاری با این محققان را داریم تا بتوانیم گام‌های مفیدی برای رفع نیازهای جامعه برداریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا