ساخت ساختار مشابه بلوتوث در بدن انسان

در حال حاضر بلوتوث اصلی ترین سیستم برای انتقال اطلاعات کوتاه برد محسوب می شود اما با این حال کاستی هایی نیز دارد. این سیستم برای انتقال اطلاعات نیازمند قدرتی بسیار زیاد است که بتواند موانعی مانند بدن انسان را از بین ببرد. این سیستم جدید طراحی شده از آن جایی که برای انتقال سیگنال های اطلاعاتی بین دو دستگاه به جای مسیر های هوایی از بدن انسان استفاده می کند، مشکلاتی که بلوتوث با آنها مواجه است را نخواهد داشت.

نمونه اولیه این محصول از تعدادی سیم از جنس پی وی سی (PVC) ساخته شده بود که در اطراف بدن کاربر پیچیده می شد و به این ترتیب با ایجاد میدان مغناطیسی در بدن فرد سیگنال های اطلاعاتی را در سراسر بدن او پخش می کرد.

این روش در حقیقت مانند ام آر آی (MRI) یا ایمپلنت های بی سیم پزشکی عمل می کند با این تفاوت که سطح انرژی انتقالی آن بسیار پایین است. محققان ریسک قطع شدن ارتباط توسط این سیستم را 10 میلیون بار کم تر از بلوتوث می دانند. علاوه بر قابلیت های ذکر شده، مصرف انرژی این دستگاه نیز به مراتب بسیار کم تر از بلوتوث است.

به علاوه این سیستم بر اساس استاندارد های ارتباطات بی سیم، امنیت بیش تری را برای کاربر به ارمغان می آورد. سیستم های بلوتوثی به نحوی عمل می کنند که هر کس که در اطراف انتقال دهنده قرار گرفته باشد می تواند به راحتی اطلاعات در حال انتقال را دریافت کند. اما این سیستم به نحوی طراحی شده است که دریافت کننده برای گرفتن داده ها باید به فرستنده بسیار نزدیک باشد و همین امر از معایب این طرح است که دانشمندان باید به فکر رفع آن باشند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا