افزایش حقوق موجب کاهش مصرف دخانیات می شود

بنا بر تحقیقی که به تازگی توسط محققان نظام سلامت دانشگاه دیویس انجام گرفت، افزایش دستمزد های کارگران موجب کاهش مصرف دخانیات و به خصوص مصرف سیگار در آنها می شود.

به منظور انجام این مطالعه، تیم تحقیقاتی حاضر داده های مربوط  دستمزد، وضعیت مصرف سیگار و محل زندگی کارگران 21 تا 65 ساله که در طی سال های 1999 تا 2009 جمع آوری شده بود را ارزیابی کردند. آنها کارگران زیر 21 سال را از ارزیابی خود جدا کردند زیرا تغییرات دستمزد در این گروه سنی ناچیز است و به همین دلیل نیز تاثیری در این تحقیقات نخواهند داشت. هم چنین از آن جایی که هدف این تحقیق بررسی میزان ترک  دخانیات و بالاخص سیگار بود، افراد غیر سیگاری نیز از میان جامعه آماری این پژوهش حذف شدند.

دانشمندان در طی فرایند این مطالعه به این نتیجه رسید که افزایش ده درصدی دستمزد کارگران مرد با میزان تحصیلات دبیرستان و کمتر، مصرف سیگار در آنها را به میزان 5 درصد کاهش می دهد. همچنین شانس ترک کامل سیگار در این افراد بالاتر خواهد رفت. این آمار با افزایش حقوق در میان آنها از 17 درصد به 20 درصد می رسد.

پائول لی، راهبر این تحقیق، در این باره بیان کرد: «افزایش دستمزد افراد شاغل در مشاغل کم درآمد چندی است که به فراموشی سپرده شده است و کارگران شاغل در این مشاغل نیز در سراسر کشور رو به افزایش هستند. از این رو این تحقیق از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افزایش درآمد این کارگران می تواند بر روی سلامت آنها تاثیر بسیار بسزایی داشته باشد.»

میزان مصرف دخانیات و سیگار در ایالات متحده آمریکا رو به کاهش است اما همچنان به عنوان عامل اصلی بیماری های قلبی، سکته مغزی، بیماری های ریوی و سرطان ریه شناخته می شود. البته در سایر نقاط جهان نیز دخانیات از عوامل اصلی ابتلا به سرطان محسوب می شوند و به همین دلیل تحقیقاتی از این دست برای دانشمندان بسیار حائز اهمیت به نظر می رسد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا