کنترل نمونه آزمایشی روبات مریخ نورد در زمین

تا ورود انسان ها به مریخ فرصت کمی باقی است اما در این فاصله ناسا بسته ای نرم افزاری از روبات ها را آماده کرده است تا قبل از ورود انسان ها به آنجا به کاوشگری در مریخ بپردازند. اطلاعاتی که این روبات ها جمع آوری می کنند بسیار مهم است اما محققان به دنبال دستیابی به اهداف بزرگ تری هستند.

یکی از این اطلاعات در این زمینه، بازخورد نیروهای سازمان ناسا است. شرایط جدیدی که در این زمینه مهیا شده است به نحوی است که به فضانوردان این امکان را می دهد که از راه دور به انجام وظایف دشوار خود بپردازند. به این منظور آژانس فضایی اروپا در حال ساخت کاوش گر جدیدی است که مجهز به یک دوربین و دو بازوی حساس به نیرو است.

 اندرو موگنسن دیروز به ایستگاه بین المللی فضایی رهسپار شده است و پنج روز پس از آغاز سفر خود کنترل نمونه تمرینی این روبات بر روی زمین را بر عهده خواهد گرفت. هدف از نخستین کنترل آزمایشی این روبات رساندن آن به نقطه ای مشخص و اعمال فرایندی مشابه با نمونه برداری از فلزات در فضا است.

 میله نمونه برداری دارای ساختار بسیار ظریفی است و ابعاد آن تنها 150 میکرومتر و یا به عبارت دیگر کوچک تر از یک ششم میلی متر است. یکی از مشکلات نمونه برداری از راه دور این است که فضانوردان نمی توانند میزان فشار معکوس وارد شده بر دستگاه را اندازه گیری و یا پیش بینی کنند به همین دلیل نیز موگنسن این نمونه های آزمایشی را کنترل خواهد کرد تا به درک حسی مناسبی از شرایط نمونه برداری از سطوح مختلف برسد. هدف نهایی این پروژه ساخت یک روبات کنترل از راه دور برای پیمایش سطح مریخ و کشف موارد جدید درباره این سیاره سرخ است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا