مشکل خودروی بدون راننده با دوچرخه سواران

اگر شما علاقه مند به دوچرخه سواری در خیابان ها هستید بهتر است از این به بعد مراقب اتومبیل های بدون سرنشین گوگل باشید. تا به حال چندین گزارش مبنی بر برخورد این خودرو ها با دوچرخه سواران حرفه ای به دست رسانه های بین المللی رسیده است. به این ترتیب به نظر می رسد که گوگل در این زمینه با مشکل روبرو شده است زیرا کاملا واضح است که سیستم رانندگی بدون سرنشین این اتومبیل ها نمی تواند از پس شناسایی دقیق دوچرخه سواران بر بیاید.

اما شرکت گوگل در برابر تمامی این موارد اظهار شده و اشکالات خودروی بدون سرنشین خود خوش بین است. به گفته گوگل این شرکت در حال توسعه فناوری خودروهای هوشمند خود در دنیای واقعی است. اما این گونه حوادث یادآور خوبی برای این نکته هستند که این خودرو های هوشمند هنوز تا ورود رسمی به بازار و زندگی روزمره مردم هنوز راه زیادی در پیش دارند.

 با وجود تجربیات فراوان اما باز هم در جاده ها خطرات غیرقابل پیش بینی زیادی وجود دارد که این خودرو ها باید با آنها دست و پنجه نرم کنند. این خودروها باید یاد بگیرند که چگونه در شرایط پیچیده سریعا و به خوبی از خود عکس العمل نشان دهند. شاید به همین دلیل نیز شرکت های سازنده خودروهای بدون راننده تا این حد بر روی مراحل آزمایشی خودروهای خود حساس هستند.

شایان ذکر است که گفته می شود شرکت گوگل بلافاصله پس از گزارش نخستین تصادف خودروی بدون راننده این شرکت با دوچرخه سواران، به دنبال یافتن راهکاری برای رفع این مشکل افتاده است. این مشکل بیشتر در مواقعی رخ می دهد که دوچرخه سوار بدون گذاشتن پای خود بر روی زمین، دوچرخه را به صورت موقت ثابت نگاه می دارد و خودروی گوگل با بررسی شرایط ایستایی این دوچرخه فرض را بر در حال حرکت بودن آن قرار می دهد. هنوز زمان دقیقی برای رفع این ایراد توسط گوگل اعلام نشده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا