حرکت آرام فضاپیما روی سطوح، ایده جدید سازمان ناسا

این تصویری از آینده و تکنولوژی های مربوط به آن دوران بوده که از هاوربرد به عنوان یکی از تجهیزات مصرفی در فضاپیما ها صحبت به میان می آورد.

 ناسا قصد دارد تا ایده استفاده از این تکنولوژی را محقق نماید , از همین رو آژانس هوایی با برقراری همکاری های مشترک با شرکت آرکس پاکس که با استفاده از تکنولوژی موسوم به معماری میدان مغناطیسی MFA , هاوربرد خود را تولید نموده است قصد دارد تا فضا پیماهای خود را به تکنولوژی این هاوربردها مجهز نماید.

این همکاری ( که به شکل یک قرار داد مشترک در زمینه فضایی خواهد بود ) بنا دارد تا فضاپیماهای کوچک ناسا به نام کیوب ست  را بدون لمس کردن کنترل نماید.

به گفته نماینده شرکت آرکس پاکس ,این شرکت و ناسا با همکاری همدیگر اقدام به طراحی وسیله ای با توانایی جذب اشیای گوناگون توسط یکدیگر از فواصل مختلف خواهند نمود. این وسیله با قابلیت جذب و دفع همزمان ماهواره ها قابلیتی ایجاد می نماید تا آن ها را از هر گونه حرکتی در جهت های مختلف باز دارد. چنین قابلیتی به کاربر این امکان را می دهد تا بدون لمس دستگاه بتواند آن را با دقت بالایی کنترل نماید.

آرکس پکس با قرار دادن تکنولوژی MFA در موتورهایی که میدان های مغناطیسی را تولید و کنترل می نمایند این امکان را به آن ها می دهد تا بر فراز سطوح رسانا حرکت کنند. یکی از این موتورها ,هاوربرد تولیدی شرکت آرکس پاکس موسوم به هندو را که در اکتبر سال 2014 رونمایی شد کنترل و جا به جا می نماید.

مطابق نظریه های دانشمندان ایده و روش مشابهی را می توان برای کنترل و به حرکت در آوردن کیوب ست ها به کار گرفت , گفتنی است اندازه هر کدام از این کیوب ست ها به اندازه یک جعبه سرلاک(قوطی غذای کودک)است. بلوک های اصلی ساختمانی این کیوب ست ها واحد هایی هستند که 10 سانتی متر درازا دارند .بنابراین 3U به معنای 3 واحدی بوده که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به همین ترتیب 6U به اندازه 6 واحد از این مقدار است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا