اشتغال 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ

 دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در آیین دانش آموختگی 200 فارغ التحصیل دانشگاه علم و فرهنگ که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهارکرد: پس از 23 سال از تاسیس دانشگاه علم و فرهنگ، امروز این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ کشور مورد تایید وزارت علوم است.

وی با اشاره به هدفگذاری دانشگاه علم و فرهنگ برای تبدیل به دانشگاه نسل سوم گفت: دانشگاه های نسل سوم به دانشگاه های کارآفرین مشهورند که علاوه بر آموزش و پژوهش به اشتغال و کارآفرینی دانشجویان نیز توجه دارند.

رئیس دانشگاه علم وفرهنگ در ادامه افزود: دستیابی به این هدف برای دانشگاهی که به پشتوانه عظیم نهاد بزرگی به نام جهاد دانشگاهی تشکیل شده است، دستیافتنی است چراکه در طول حیات جهاد دانشگاهی، همیشه این نهاد با برکت مبدع بوده است.

وی افزود: در روزهای که خارجی ها به دلیل تحریم ها از ایران رفتند و صنعت نفت کشور با مشکل مواجه شد، جهاد دانشگاهی به میدان آمد و علی رغم مشکلات، دکل های حفاری نفت را طراحی وساخت.

دکتر ایمانی با بیان اینکه در دانشگاه علم و فرهنگ زیرساخت ها به گونه ای است که به سمتی حرکت کنیم که فارغ التحصیل بیکار نداشته باشیم، تصریح کرد: به دنبال این بوده ایم که دانشجویان را حین تحصیل طوری توانمند شوند که پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوند.

وی افزود: بر اساس اعلام وزیر علوم در تجلیل از دانشگاه علم و فرهنگ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نزدیک به 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ که عمدتا از دوره های تحصیلات تکمیلی هستند، اشتغال دارند.

دکتر ایمانی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش اساتید و مسئولان دانشگاه شاهد این هستیم که امسال در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، 490 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ در دانشگاه های دولتی قبول شده اند. همچنین تعداد زیادی از دارندگان رتبه های زیر 10 کنکور دکتری در 6 رشته ای که در دانشگاه علم و فرهنگ دوره های دکتری وجود دارد، این دانشگاه را برای گذراندن این دوره انتخاب کردند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه ساختمان جدید دانشگاه در 20 هزارمتر مربع زیربنا در حال ساخت است،گفت: امیدواریم که سال آینده جشن فارغ التحصیلی دانشگاه در تالار بزرگ ساختمان جدید دانشگاه برگزار شود.

وی با اشاره به راه اندازی کانون دانش آموختگان از تمامی فارغ التحصیلان درخواست کرد که ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنند وبا ثبت نام در این کانون تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

دکتر ایمانی در پایان از اقدامات دانشگاه در برقراری ارتباطات بین المللی به خصوص ارتباط مستقیم با دانشگاه های معتبر خارجی خبرداد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا