روستای 4 هزار ساله عصر برنز در زیر دریا پیدا شد

تیمی از پژوهشگران و متخصصان باستان شناسی زیر آب در سال گذشته میلادی پروژه ای را سواحل آتن آغاز کردند که هدف آن ها جستجو و بررسی یک سایت مربوط به دوران نوسنگی بود که احتمال می رفت در این مناطق وجود داشته باشد اما در نتیجه این تحقیقات ، پژوهشگران با کمال ناباوری با یک روستای دوران برنز رو به رو شدند که در شرایط بسیار خوبی در زیر آب های کم عمق ساحلی باقی مانده و اشیا متعددی از این سایت به دست آمد .

پس از این کشف مهم ، وقفه ای جهت تهیه تدارکات لازم برای کاوش در این منطقه ایجاد شد و سرانجام طی  ماه های گذشته تیمی مشترک از باستان شناسان و غواصان سوئیسی و یونانی در این منطقه مشغول به پژوهش شدند . نتایج آزمایش های تعیین قدمت انجام شده در این روستا نشان می دهد که این سکونتگاه انسانی متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد بوده و بخشی  آثار موجود در آن شامل استحکامات و سازه های دفاعی است . تیم کاووشگران فوق الذکر موفق به شناسائی گذرگاه هایی در این روستا شدند که دارای کف سازی بوده و سطح آن هموار شده بود . احتمالا این گذرگاه ها ، خیابان های اصلی روستای فوق الذکر بوده و همچنین بقایای سه سازه نیز در این روستا به دست آمدند که احتمالا متعلق به برج های دیده بانی روستا هستند . علاوه بر موارد فوق ؛ تیم کاوشگران فوق موفق به کشف بیش از 3 هزار و 200 شی مختلف از این محل شدند که مهمترین آن ها عبارت بودند از : کاشی ها و اشیا سرامیکی ، تیغه های ساخته شده از سنگ ابسیدین که تاریخ آن ها به 3هزار 200 تا 2هزار و 50 پیش از میلاد باز می گردد .

در همین زمینه جولین بک Julien Beck باستان شناس دانشگاه ژنو University of Geneva اعلام کرد : " هنوز بخش زیادی از ماهیت تمدن یونان ناشناخته باقی مانده است . "

در خاتمه لازم به توضیح است که کاووش ها و مطالعات مربوط به این محوطه زیر آب همچنان ادامه داشته و پژوهشگران امیدوارند با ادامه مطالعات خود به اطلاعات بیشتری از سکونتگاه های دوره برنز در این منطقه دست پیدا کنند .  

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا