استفاده از ربات در نقش خدمتکاران هتل

ربات ها رفته رفته سهمی بیشتر در زندگی روزمره انسان ها به خود اختصاص داده و حضور پر رنگ تری را در جامعه انسانی نمایش می دهند . در سال های اخیر بسیاری از وظایف و مشاغلی که پیش از این توسط انسان ها انجام می شد ، به ربات ها محول شده و این موضوع تحول بزرگی در علم رباتیک به شمار می رود .  گسترش استفاده از ربات ها برای انجام وظایف مشخص ، همزمان با پیشرفت های روز افزون علم رباتیک سبب شده است تا در بسیاری از صنایع و تولیدی ها شاهد حضور ربات ها به جای نیروی انسانی باشیم .

طراحی و ساخت ربات هایی با قابلیت های مختلف ، در دهه های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و امروزه در بسیاری از صنایع و تولیدی ها ، بخش های مهمی از کار توسط ربات ها انجام می شود. در آخرین دستاورد مرتبط با این حوزه شاهد ساخت و استفاده از ربات های پیشخدمت در هتل ها و مراکز اقامتی  دهکده های فناوری موسوم به سیلیکون ولی Silicon Valley هستیم . این ربات های خدمتکار رله Relay نام داشته وظیفه خدمات رسانی به مسافران و میهمانان مراکز اقامتی فوق الذکر را دارد . برای نمونه در شرح وظایف این ربات ها ، ارائه و حمل اشیا و ملزومات مورد نیاز مسافران از جمله خمیر دندان ؛ دادن حوله به ان ها پس از حمام کردن و تهیه سایر ملزومات مورد نیاز در داخل اتاق ها ، ذکر شده است .

در همین رابطه آدریان کانوسو Adrian Canoso  ، بنیانگذار و مدیر شرکت ساویوک Savioke در رابطه با ربات های فوق الذکر اعلام کرد : " در حال حاضر این نمونه از  ربات ها در هتل آلوفت کوپرتینو Aloft Cupertino hotel ، هتل آلوفت سیلیکون ولی Aloft Silicon Valley ، هتل کرون پلازا میلپیتاس Crowne Plaza Milpitas و هتل هالیدی این اکسپرس رد وود سیتی Holiday Inn Express Redwood City مورد استفاده قرار دارند . "

در خاتمه لازم به توضیح است که قد این ربات ها در حدود 90 سانتیمتر است . 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا