یک نفر از هر دونفر در طول زندگی به سرطان مبتلا می شوند!

سیناپرس: آمار مشابهی در انگلیس نیز که به تازگی در مجله بریتانیایی سرطان به چاپ رسیده گزارش شده که ادعا می کند از هر دو نفر، یک نفر در مراحلی از زندگی خود مبتلا به سرطان خواهد شد.

این مطالعه که توسط مرکز تحقیقات سرطان انگیس انجام شده است، توسط پروفسور پیتر ساسینی از دانشگاه کوئین مری لندن در انگلستان سرپرستی شده است ، از یک تکنیک محاسباتی دقیق استفاده کرده است که نرخ سرطان افرادی که در دهه 1930 به دنیا آمده اند را با افرادی که در دهه 1960 به دنیا آمده اند مقایسه می کند. او در این باره می گوید: " از این مقایسه می توانیم نتیجه بگیریم که امروزه از هر 2 کودکی متولد می شود، 1 کودک ریسک ابتلا به سرطان در زندگی خود را دارد."

اما چرا این نرخ تا این اندازه بالاست؟ پروفسور ساسینی و همکارانش در این باره می گویند : پیشرفت سلامت اجتماعی و امید به زندگی بالاتر، موجب می گردد که افراد بیشتری مبتلا به این بیماری شوند. سرطان در واقع یک بیماری سنین بالاست که در 60% موارد در افراد بالای 65 سال تشخیص داده می شود. به همین دلیل هرچه مردم بیشتر زندگی کنند، شانس ابتلا به این بیماری بالاتر خواهد رفت.

به گزارش سینا پرس به نقل از مدیکال نیوز،دکتر اما کینگ، جراح سر و گردن در مرکز تحقیقات سرطان انگلیس، که یکی دیگر از اعضای این تیم تحقیقاتی به شمار می رود، افزود:"  ما بیماران بیشتری را می بینیم و تعداد آنها هر ساله افزایش پیدا می کند. اما عواملی که این بیماران را تهدید می کند، یکسان باقی مانده است. بنابراین ما نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و حمایت زیادی برای کمک به این بیماران داریم.

سرطان ریه در صدر جدول سرطان ها

نتایج مطالعه ای که در انجمن آمریکایی سرطان صورت گرفته نشان می دهد که سرطان سینه، جایگاه  خود را به عنوان اولین سرطان منجر به مرگ در کشورهای در حال توسعه  به سرطان ریه داده است. آمار ابتلا به سرطان ریه در آمریکا از هر 15 مرد، 1 مرد است. محققان این مطالعه، که در مجله سرطان برای پزشکان به چاپ رسیده است، می گویند : این واقعیت که سرطان ریه امروزه از سرطان سینه نیز نرخ بالاتری دارد، منعکس کننده استفاده بیش از اندازه سیگار و تنباکو در این جمعیت هاست.

علاوه براین، محققان به این نکته نیز اشاره کردند که این  افزایش در  تعداد موارد سرطان به دلیل مشکلاتی از قبیل عفونت کبد، معده و سرطان دهانه رحم است که بیشتر در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود. همینطور، کشورهای در حال توسعه بیشتر و بیشتر به شیوه زندگی غرب عادت می کنند که این امر نیز موجب افزایش قابل توجهی در سرطان هایی مانند سرطان روده بزرگ است.

اوتیس براولی، مدیر انجمن سرطان آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی خود در باره اینکه چه کارهایی باید برای کاهش ریسک سرطان در کشورهای در حال توسعه انجام شود، اذعان داشت: " ما می توانیم خطر ابتلا به سرطان را با جلوگیری از سیگار کشیدن، توجه به رژیم غذایی، جلوگیری از چاقی بیش از اندازه و ورزش مداوم و همینطور توجه به جلوگیری از بیماری های عفونی مانند HPV و هپاتیت B و C کاهش دهیم. معاینه  به موقع سینه، دهانه رحم و روده بزرگ نیز می تواند به تشخیص به موقع احتمال سرطان کمک شایانی کند."

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا