خودسوزی سلول های مغز عامل اصلی پارکینسون

به گزارش ایرنا از ساینس، این آزمایش ها که به مدت سه سال به طول انجامیده نشان می دهد که میتوکندری موجود در نواحی از مغز که به پارکینسون مرتبط هستند، بیش از اندازه داغ است.میتوکندری موتورخانه سلول است.مطالعات بیشتر نشان داد که این بخش از مغز بسیار پیچیده است و برای عملکرد به سطح بالای انرژی نیاز دارد و دلیل خودسوزی سلول ها نیز کمبود انرژی است.

این مطالعه راهکارهای ارزشمندی را برای پیشگیری و درمان پارکینسون در اختیار محققان قرار می دهد. پارکینسون پس از آلزایمر شایع ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود. روش های رایج کنترل این بیماری، داروی هایی هستند که با تحریک مغز، به ترشح دوپامین کمک می کنند. این روش ها بیماری را درمان نمی کنند، بلکه علایم را کاهش می دهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت است.
جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود.
بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند.حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان به این اختلال مبتلا هستند.
به گزارش مرکز پیشگری و کنترل بیماری آمریکا، در این کشور از هر 500 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است. احتمال ابتلا به پارکینسون در مردان 1.5 برابر زنان است.نتایج این تحقیقات در نشریه Current Biology منتشر شده است.