رکورد طی مسافت با خودروهای تمام برقی شکسته شد

در اعلامیه رسمی این آکادمی آمده است: یک دستگاه خودروی مدل S شرکت تسلا موتورز که به طراحی و ساخت خودروهای تمامی برقی در دنیا شهرت دارد با یک بار شارژ کامل باتری 728.7 کیلومتر مسافت را طی کرد است.

راننده این خودرو در ویدئویی که در یکی از شبکه های اجتماعی ویژه پخش ویدئو به اشتراک گذاشته، جزئیات این رکوردشکنی را مطرح کرده است.

وی این رکوردشکنی را در دانمارک انجام داده است. انتخاب این کشور اروپایی از این روی صورت گرفته زیرا دانمارک پوشیده از جاده های صاف و مسطح با کمترین فراز و نشیب هاست.

پیشتر مدل S شرکت تسلا موتورز از سوی Consumer Reports به عنوان بهترین خودروی تمام برقی آزمایش شده در جهان معرفی شده بود.

در این رکوردشکنی، خودرو با متوسط سرعت 40 کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد که البته در این وضعیت هشدارهای لازم به رانندگان مجاور داده می شد.

طی این برنامه ویژه، سیستم تهویه مطبوع هوای خودرو و فن های آن خاموش بودند تا حداقل انرژی الکتریکی از باتری های مصرف شود. در عین حال تلاش شد تا شتاب ناگهانی به خودرو داده نشود و از سوی دیگر حداقل ترمزها گرفته شود.

این برنامه 19 ساعت و 40 دقیقه به طول انجامید. از این مدت یک ساعت صرف ترمز گرفتن شده بود. دو راننده ای که در خودرو حضور داشتند به نوبت پشت فرمان می نشستند تا رانندگی با این خودرو را به طور یکنواخت و بدون وقفه ادامه دهند.

بر اساس محاسبات صورت گرفته، در کل این مسیر 77.5 کیلووات ساعت انرژی الکتریکی مصرف شده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا