پیشرفت 30 درصدی طرح رصدخانه ملی

 دکتر رضا منصوری رصدخانه ملی را یکی از طرح‌های بزرگ ملی دانست و اظهار کرد: رصدخانه ملی جزء نخستین و تنها طرح کلان علمی ایران است که به تصویب هیئت وزیران رسیده است.وی با اشاره به اهمیت این پروژه افزود: ایجاد رصد‌خانه ملی ایران در شهرستان کاشان، موقعیت بسیار استثنایی برای بین‌المللی شدن این شهرستان است؛ به علاوه قرار است پژوهشکده رصدخانه ملی ایران و مرکز فناوری و مدیریت رصدی رصدخانه ملی در پردیس دانشگاه کاشان احداث شود.منصوری خاطرنشان کرد: حضور منجمان و محققان در این منطقه می‌تواند در رونق گردشگری و درآمد‌زایی نیز تاثیرگذار باشد.

منصوری به پیشرفت حدود 30 درصدی رصدخانه ملی اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با حمایت دولت و تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این رصدخانه به واسطه مکان نجومی بسیار خوب آن خلاء مهمی را روی کره زمین برای رصد اپتیکی 24 ساعته پر می‌کند. به همین علت منجمان جهان علاقه بسیاری به اتمام این طرح و شروع به کار رصدخانه ملی دارند.

بر اساس این گزارش، رصدخانه ملی ایران در ارتفاعات 3600 متری بالای قله گرگش کنار شهر کامو و چوگان از توابع شهرستان کاشان احداث می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا