کنفرانس آموزش و پژوهش در مالزی برگزار شد

این کنفرانس به همت موسسه تحقیقات ریاضی (INSPEM) دانشگاه پوترا مالزی و با مشارکت موسسه بین‌المللی مهندسان و محققان (IIER) از تاریخ 25- 27 اوت (3- 5 شهریور) با حضور اساتید، پژوهشگران و محققانی از سراسر جهان در شهر کوالالامپور برگزار شد.

ریاضیات کاربردی، آمار و کاربردهای آن، ریاضیات محض، آموزش ریاضیات، محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

پروفسور دکتر جان پوچر، از اساتید برجسته دانشگاه اوکلند یکی از سخنرانان اصلی کنفرانس ICREM7 بود که در حاشیه برگزاری کنفرانس، کارگاه آموزشی یک روزه‌ای را نیز برگزار کرد.

دکتر آکیرا ناکایاما از دانشگاه شیزوکار ژاپن، دکتر هوآنگ شوان‌فو از موسسه ریاضیات آکادمی علم و فناوری ویتنام (IMVAST)، دکتر کامل اریفین آتان از موسسه تحقیقات ریاضی دانشگاه پوترا مالزی، دکتر پوجی استوتی از موسسه تکنولوژی باندونگ اندونزی از دیگر سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند.

همچنین 203 مقاله از پژوهشگرانی از کشورهای نیوزلند، مالزی، اندونزی، ایران، آمریکا، اردن، فیلیپین، نیجریه برای ارائه در کنفرانس انتخاب شدند. از ایران، مقاله دکتر نادر جعفری راد، دانشیار گروه ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود با عنوان: On the isolated domination number in graphs در این کنفرانس پذیرفته شد.

پس از برگزاری کنفرانس، مقالات توسط یک کمیته علمی مورد ارزیابی قرار گرفته و مقالات برگزیده برای چاپ در نشریات علمی ذیل انتخاب خواهند شد:

Malaysian Journal of Mathematical Sciences

Malaysian Journal of Learning and Instructions

Malaysian Journal of Science

 

  • خلاصه سخنرانی پروفسور دکتر جان بوچر از دانشگاه اوکلند:

درختان بدون هیچ چرخه‌ای با نمودارها در ارتباط هستند. درختان ریشه‌دار دارای یک رأس خاص تعیین شده برای ریشه هستند. برنامه‌های کاربردی اصلی این مبحث در ارتباط با ساختار روش‌های عددی رانگ کوتا (Runge-Kutta) و روش‌های رانگ کوتا استاندارد هستند.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر کامل اریفین آتان از موسسه تحقیقات ریاضی دانشگاه پوترا:

بالا بردن سطح آگاهی ریاضی: مجامع علمی در بسیاری از کشورهای جهان، نگرانی‌های متعددی را درخصوص کاهش سطح استاندارد دانش ریاضی ابراز کرده‌اند. یکی از نشانه‌های این مسأله، کاهش علاقه به مباحث ریاضی در میان دانش‌آموزان است که به نوبه خود ناشی از کمبود آگاهی درمورد اهمیت ریاضی در مقیاس بزرگ در جامعه است. علل احتمالی مرتبط با سطح پایین دانش ریاضی و راهکارهای ممکن برای کاهش بی‌علاقگی به مباحث ریاضی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا