استفاده از کالسکه ، زمینه ساز چاقی کودکان

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که استفاده از کالسکه می تواند منجر به کاهش تحرک و پویائی کودک شده و به این ترتیب در پی کاهش حرکات فیزیکی و تحرک کودکان ، زمینه بروز چاقی و اضافه وزن در آن ها به وجود خواهد آمد . در پی انجام این تحقیقات از سوی محققان آکادمی پزشکی اطفال در آمریکا  American Academy of Pediatrics ،  کارشناسان این مرکز تحقیقاتی به والدین توصیه می کنند که استفاده از کالسکه را برای کودکان خود محدود کرده و به آن ها اجازه ندهند که ساعت های زیادی را در کالسکه به سر ببرند .

در این پژوهش ها ، پزشکان بیمارستان امراض اطفال در شهر تورنتوی کانادا Toronto’s Hospital for Sick Children  با مطالعه شرایط کودکان و  گفتگو با والدین آن ها دریافتند که استفاده زیاد از کالسکه ها جهت حمل و نقل کودکان می تواند موجب کاهش سطح تحرک آن ها شده و عادت به نشستن را در آن ها ایجاد کند .

در همین زمینه کارشناسان بهداشت و سلامت کودکان به والدین توصیه می کنند که مدت زمان استفاده روزانه از کالسکه برای حمل و نقل کودکان زیر چهار سال  تنها یک ساعت بوده و پدر و مادر ها نباید اجازه دهند که کودکان آن ها برای تردد بیرون از خانه به کالسکه عادت کنند زیرا در صورت وابستگی بیش از حد و استفاده مدام از کالسکه ، کودکان فرصت مناسبی را که در این سن برای ایجاد اعتماد به نفس وجود دارد از دست داده و توانائی های حرکتی آن ها نیز کاهش پیدا می کند .

در همین زمینه سارا پروز Sarah Prowse از پژوهشگران مرکز بهداشت منطقه ای وینی پگ Winnipeg Regional Health اعلام کرد : "  اگر کودکان به کالسکه خود عادت کرده و زمان زیادی را در آن بگذرانند ، این موضوع منجر به پایدار شدن عادت کم تحرکی در آن ها شده و در نهیایت به چاقی و اضافه وزن منتهی می شود . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا