افزایش خطر حمله قلبی با تعویض مفصل زانو و لگن

 استئو آرتریت (آرتروز) شایع ترین نوع آرتریت است. این التهاب دردناک باعث تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها بیشتر است.
مطالعات نشان می دهد که حدود 13.9 درصد از افراد 25 سال به بالا و 33.6 درصد از افراد 65 سال به بالا در آمریکا به این عارضه مبتلا هستند.
رایج ترین روش برای بهبود آرتروز به ویژه در ناحیه زانو و لگن، جراحی تعویض مفصل است و سالیانه حدود 108 میلیون جراحی در سراسر جهان انجام می شود. 
این گزارش نشان می دهد، گرچه تعویض مفصل ران و استفاده از پروتز لگن و زانو به کاهش درد کمک می کند، ولی می تواند احتمال بیماری های قلبی را افزایش دهد.
در ادامه این گزارش آمده است که احتمال حمله قلبی در اولین ماه پس از تعویض مفصل زانو، بیشتر از مواقع دیگر است. در این بیماران بیشتر ترومبوز ورید عمقی (DVT) و آمبولی ریوی (PE)در نخستین سال پس از عمل جراحی دیده می شود، البته محققان بر این باورند که ارتباط بین جراحی زانو، لگن و بیماری های قلبی، نیازمند تحقیقات بیشتر است.
به گزارش ایرنا از ساینس،استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می شوند. آرتریت ( التهاب مفاصل ) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود. شایع ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود.نتایج این تحقیقات در نشریه journal Arthritis & Rheumatology منتشر شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا