ساخت سلاح ضد پهباد توسط بوئینگ

هواپیما های بدون سرنشین و پهبادها در جنگ های مدرن نقش رو به رشدی دارند. به این ترتیب جای تعجب نیست که شرکت هایی نظیر بوئینگ به تولید ابزار هایی برای نابود کردن این هواپیماهای بدون سرنشین دست بزنند. جالب است بدانید آخرین ابزاری که برای نابود کردن این هواپیما ها ساخته شده بود لیزری قابل حمل با قدرت بسیار بالا به نام  HEL MD بود که بر روی کامیونی نصب شده بود اما شرکت هواپیما سازی بوئینگ، نسل جدید این لیزر ها را با قابلیت  قابل حمل تر بودن و کیفیتی بهتر طراحی کرده است.

نمونه جدید این لیزر ها شامل چهار جعبه چمدان مانند است که می تواند بر روی یک سه پایه قرار گیرد. این دستگاه شلیک لیزر شبیه به یک دوربین عظیم الجثه است. جالب است که بدانید طراحی این دستگاه به نحوی است که برای کنترل آن می توان از دسته های کنسول بازی اکس باکس وان استفاده کرد.

این سیستم به گونه ای طراحی شده است که به صورت خودکار هواپیمای بدون سرنشین را ردیابی می کند که همین ویژگی دقت شلیک سیستم را بسیار بالا می برد. در ویدیو انتشار یافته از این هواپیما فرایند آماده سازی و منهدم شدن هواپیمای بدون سرنشین توسط این لیزر تنها دو ثانیه طول می کشد.

لازم به ذکر است که نمی توان این سیستم را به عنوان قوی ترین سلاح ضد پهپاد  ساخته شده در جهان محصوب کرد زیرا قابلیت منهدم سازی کامل این دستگاه های پرنده در آن گنجانده نشده است. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که تنها نقطه ی کلیدی پهپاد مورد نظر را از بین ببرد. برای سازندگان این لیزر، تنها از کار افتادن هواپیمای سرنشین کفایت می کند و نیازی به فروپاشی تمام اجزای داخلی پهپاد احساس نمی شود.  این امر موجب می شود تا بتوان پهبادهای نظامی و یا غیرنظامی را با کمترین آسیب، مجبور به فرود کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا