تاثیر تغییرات جوی بر جنگل‌های معتدل

کارشناسان می‌گویند که جنگل‌های معتدل در برابر خشکسالی، آتش‌سوزی‌های گسترده و تغییرات جوی شدید، آسیب‌پذیر هستند.

«کنستانس میلار»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: در حالی که در تلاش برای کنترل و مدیریت انعطاف‌پذیری و ترمیم‌پذیری شرایط جوی قرن 20 بودیم اکنون دریافتیم ضرورت دارد برای این دگرگونی‌ها آماده شویم.

در این مطالعه آمده است که جنگل‌ها در جریان قطع درختان، انعطاف‌پذیر بوده‌اند اما با وجودی که برای رشد مجدد تلاش می‌کنند به دلیل دمای هوا گرم‌تر و خشک‌تر تحت فشار قرار می‌گیرند و در نتیجه برگ‌های آنها بیش از حد در معرض گرما قرار می‌گیرد و رطوبت خود را از دست می‌دهند و در نهایت درختان با میزان تلفات بیشتری روبه‌رو می‌شوند.

«ناتان استفنسون» یکی دیگر از کارشناسان این مطالعه گفت: برخی جنگل‌های معتدل به نظر تاثیرات مزمن گرما همچون افزایش تخریب تدریجی درختان را نشان می‌دهند اما ظهور اختلالات بزرگتر می‌تواند نحوه برنامه‌ریزی‌ها برای آینده را تغییر دهد.

همچنین درختان با افزایش دما در معرض حشرات و شیوع بیماری‌ها قرار می‌گیرند و به همین دلیل کارشناسان هشدار می‌دهند در صورتی که پدیده از دست رفتن جنگل‌های معتدل مدیریت نشود می‌تواند به از دست رفتن خدمات و سرویس‌های اکوسیستم‌های جنگلی همچون مناطق تفریجی پارک‌های ملی منجر شود.

به گزارش ایسنا، همچنین باید به نقش مهم جنگل‌ها در ذخیره‌سازی دی اکسید کربن جوی و حفظ جریان‌های آبی نقش مهمی دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا