صندوق مشترک معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی تشکیل شد

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امید توکلی رییس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره برنامه های این معاونت برای حمایت از طرح های فناورانه افزود: صندوق مشترک بین معاونت علمی و جهاد دانشگاهی برای حمایت از طرح های فناورانه مورد نیاز شکل گرفته است که در این صندوق مبلغ مشترکی از طرف معاونت علمی و جهاد دانشگاهی تعیین شده است تا در صورت نیاز به صورت وام در اختیار طرح های مورد تایید قرار گیرد.
وی ادامه داد: طرح های مورد حمایت از طرف جهاد دانشگاهی معرفی می شوند و در صورت تایید شدن از سمت بهره بردار، می توانند برای ادامه کار خود از این صندوق وام دریافت کنند.
توکلی یادآورشد: تاکنون 15 طرح از سوی جهاد دانشگاهی برای دریافت تسهیلات از صندوق مشترک ارایه شده است که باید طرح های مذکور مورد بررسی قرار گیرند تا پس از داوری و در صورت تایید بتوانند از تسهیلات صندوق بهره گیرند.
رییس مرکز فناوری های راهبردی ریاست جمهوری تصریح کرد: جلسات منظمی با جهاد دانشگاهی برای داوری طرح ها با حضور متخصصان حوزه و اعضای کارگروه تعیین شده برگزار می شود و در این جلسات طرح های ارسالی نیز مورد داوری قرار می گیرند.
توکلی ابراز کرد: در حال حاضر دو طرح در حوزه نفت با موضوع، موتور درون چاهی برای حفاری مخازن نفتی و طراحی و ساخت دستگاه نمک زدایی از نفت و یک طرح با موضوع بازیابی فلزات گرانبها شامل طلا، نقره، پالادیوم مس از پسماندهای الکترونیکی مورد تایید قرار گرفته و از تسهیلات این صندوق مشترک بهره مند شده اند همچنین پنج طرح در مراحل پایانی بررسی و دریافت تسهیلات بوده و مابقی در مرحله داوری قرار دارند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا