زبان درازترین خفاش کشف شد

محققان در بولیوی، از کشف قورباغه سارق با چشم گرد مهره ای و دور طلایی و همچنین خفاشی با زبان دراز رکوردشکن خبر دادند.

حیات وحش پارک ملی «Madidi» بولیوی، از لحاظ تنوع زیستی بسیار غنی است. قورباغه تازه کشف شده با پوستی نرم و صاف و رنگ خاکی که قورباغه سربزرگ هم نامیده می شود، در این پارک شناسایی شده است. این قورباغه به راحتی در کف دست می نشیند، از انسان نمی ترسد و از گونه های جدیدی است که نیاز به بررسی و تحقیق دارد.

جیمز آپاریکیو، متخصص خزنده شناسی در مجموعه جانوری بولیوی اظهار کرد: به محض دیدن ران های نارنجی قورباغه دریافتیم که این قورباغه گونه ای جدید است که تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی افزود: قورباغه سارق اندازه ای متوسط دارد و در آند و آمازون زندگی کرده و تاکنون 23 گونه از آن شناخته شده است. اندازه این قورباغه بین دو تا چهار سانتیمتر است.

روبرت والاس نیز عنوان کرد: آمریکای جنوبی برای کشف گونه های جدید بسیار مناسب است و تنوع زیستی زیادی در آن مشاهده می شود.

محققان در این بررسی 60 گونه جانور را شناسایی کرده اند که از جمله این حیوانات، قورباغه گلادیاتوری، مارمولک عینکی و سه گونه گربه ماهی مرمری است.

به گزارش ایسنا،پیش از این نام خفاش (Anoura fistulata) شنیده شده بود، اما محققان در این بررسی این خفاش را کشف کردند که طولانی ترین زبان در میان پستانداران را از آن خود کرده است، زبان این خفاش طولی به اندازه 8.5 سانتیمتر دارد.