بروز درد شدید مفصل بر اثر مصرف برخی داروهای دیابت

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یونایتدپرس، اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا سرگرم افزودن یک اطلاعیه هشدار در مورد خطر ابتلا به درد مفصل به برچسب تمامی انواع بازدارنده های DPP-4 از جمله sitagliptin، saxagliptin، linagliptin و alogliptin است.
بازدارنده های DPP-4 برای کاهش قند خون در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع دو به عنوان بخشی از برنامه های درمانی که شامل تغییراتی در رژیم غذایی و ورزش نیز می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد.
با این حال بیماران نباید مصرف داروهای بازدارنده DPP-4 را متوقف سازند اما درصورتی که به دردهای شدید و مداوم مفصل مبتلا شدند باید فورا به پزشک خود مراجعه کنند.
متخصصان مراقبت های بهداشتی باید بازدارنده های DPP-4 را به عنوان یک عامل محتمل بروز درد شدید مفصل در نظر بگیرند و در صورت صلاح دید مصرف این دارو را قطع کنند.
محققان اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا موارد ابتلا به درد شدید مفصل در نتیجه مصرف این داروها را بررسی کردند و متوجه شدند که بیماران بعد از درمان از یک تا چند سال به درد شدید و مداوم مفصل مبتلا می شوند.
اما بیشتر درد بیماران در طول یک ماه بعد از مصرف این داروها از بین رفت؛ با این وجود افرادی که مصرف این داروها را از سر گرفتند دوباره درد آنها بازگشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا