جامعه پزشکی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد

 دکتر علیرضا زالی شامگاه گذشته در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان برتر در تالار ابن سینای مشهد، با اشاره به اینکه جامعه پزشکی پرچم‌دار ارائه خدمات سلامت به مردم است، اظهار کرد: متاسفانه این جمعیت عظیم روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و برخی ناملایمات و نامهربانی‌ها موجب گلایه پزشکان شده‌است.

وی افزود: این دلخوری‌ها موجب نشده است که پزشکان از ارائه خدمات به بیماران غفلت کنند. خدمت‌رسانی به مردم آرزو و مایه مباهات هر پزشک ایرانی است.

زالی ادامه داد: امشب فرصت خوبی است تا در کنار تکریم پزشکان برتر به بعضی مشکلات نیز بپردازیم و آنان را تحلیل کنیم.

وی با اشاره به انتقادات وارد شده به پزشکان، گفت: انتقادهای نادرست و نامهربانی‌هایی که در حق جامعه پزشکی صورت می‌گیرد انگیزه آنان برای تلاش را مضاعف می‌کند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: جامعه پزشکی با بینش عمیق و با توجه به وظایف و رسالت خود راه درست برای ارائه خدمات را پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بعضی افراد از طریق تریبون‌های رسمی به جامعه پزشکی معترض می‌شوند، گفت: پیکره‌ی پرصلابت پزشکی چنان استوار است که این مساله هیچ کاستی در آن ایجاد نکند.

زالی با اشاره به اینکه تعرض به جامعه پزشکی به بیماران آسیب می‌زند، گفت: این حرکت در نظام سلامت نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند. هرگونه اشکال به جامعه پزشکی در وهله اول آسیب قابل توجهی به مردم وارد می‌کند و سپس به عنوان یک مشکل صنفی مطرح می‌شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: برخی افراد از عدالت صحبت می‌کنند اما به آن توجه نمی‌کنند . برای شش سال متوالی جامعه پزشکی تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرد و مدت 19 سال است که کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات در آرشیو کتابخانه‌ها خاک می‌خورد.

وی همچنین به اجبار پزشکان برای خدمت در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: پزشکان در دوره‌های مختلف طبابت، اعزام‌های اجباری به مناطق مختلف را تجربه می‌کنندو متاسفانه دوستان عدالت‌خواه از این موارد صحبتی نمی‌کنند.

زالی با بیان اینکه یک پزشک شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد، گفت: برای انجام یک عمل جراحی پزشک مبلغ کمی دریافت می‌کند. این در حالی است که اگر اشتباهی سهوی توسط پزشک صورت گیرد موظف به پرداخت جریمه میلیونی می‌شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه خدمت در مناطق محروم به معنی ایثار پزشکان است، ادامه داد: جامعه پزشکی خدماتی ارائه می‌دهد که مایه مباهات ملی است.

وی بااشاره به اهمیت دین به طبابت،گفت: در قرآن و کلام ائمه به اهمیت کار پزشکان بارها اشاره شده است. رهبر معظم انقلاب نیز بارها از کلمه مقدس برای جامعه پزشکی استفاده کرده‌اند.

زالی اظهار کرد: خوشبختانه بزرگان نظام رویکرد بسیار مثبتی به جامعه پزشکان و داروسازان دارند.

به گزارش ایسنا،رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور پزشکان را جزو اصلی‌ترین مراجع اجتماعی دانست وگفت: جامعه پزشکی نیز باید از خود مراقبت کند و در بعضی موارد باید خودپالایشی داشته باشیم.

وی انجمن پزشکان عمومی مشهد را به عنوان یکی از فعال‌ترین انجمن‌های پزشکی کشور معرفی کرد و افزود: پزشکان عمومی جزو آسیب‌پذیرترین قشرها هستند و نقش هویتی مهمی را در جامعه پزشکی ایفا می‌کنندخوشبختانه انجمن پزشکان عمومی مشهد یکی از پویاترین انجمن‌های کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا