انجام پژوهش‌های کاربردی از راه‌های کیفی‌سازی دانشگاه‌هاست

دکتر عباس هنربخش‌رئوف در گفت‌وگو با ایسنا افزود: دانشگاه‌ها برای توسعه کیفی، باید به سمت پژوهش‌های کاربردی و هدفمندی بروند که می‌توانند در راستای خدمت بیشتر به جامعه به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه سمنان در بین دوازده دانشگاه برتر کشور گفت: دانشگاه سمنان جایگاه علمی خوبی در بین مراکز دانشگاهی کشور دارد اما برای ارتقای این جایگاه باید به سمت توسعه کیفی دانشگاه برویم.

هنربخش رئوف گفت: دانشگاه هاروارد به عنوان دانشگاه معروف و معتبر جهان که تاکنون 45 نفر از فارغ‌التحصیلان آن برنده جایزه نوبل شده‌اند، با داشتن 22 هزار دانشجو، تنها 10 دانشکده دارد اما دانشگاه سمنان به تنهایی 22 دانشکده دارد.

وی تاکید کرد: مراکز دانشگاهی در ایران علاوه بر این که باید با تامل بیشتری به توسعه فضاهای دانشگاهی نگاه کنند، باید به سمتی بروند که دانشجویان به تحصیل در آن‌ها افتخار کنند.

رییس دانشگاه سمنان به تحصیل بیش از 16 هزار دانشجو در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: افزایش تعداد دانشجو و دانشکده لزوما به افزایش کیفیت آموزشی در دانشگاه نمی‌انجامد و اصولا توجه به تعدد دانشجو و دانشکده به عنوان یک شاخص مهم، جای تامل دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا