لزوم سازگاری بیشتر کشاورزی، صنایع و معادن با محیط زیست

«معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور، پنجشنبه در دیدار با امام جمعه سمنان گفت: توسعه کشاورزی پایدار در کشور باید با مسائل محیط زیستی سازگار باشد و این از هدفگذاری های دولت یازدهم است.
ابتکار افزود: توسعه کشاورزی سازگار با محیط زیست از سیاست های دولت است.
وی تصریح کرد: هر روستایی پیش از کاشت، داشت و برداشت باید در گام نخست برای حفظ منابع خاک و آب اقدام کند که این نگاه در کشاورزی سنتی کشور نیز وجود داشته است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم بر اجرای طرح های کشاورزی با مشارکت و آگاهی دهی به کشاورزان درباره مسائل زیست محیطی، اصلاح الگوی کشاورزی، استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی و… تاکید دارد.
ابتکار از تعامل مطلوب سازمان حفاظت محیط زیست با صنایع و معادن خبر داد و افزود: در دوره رشد و توسعه صنایع و معادن، این بخش ها باید سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشد.
وی نظارت بیشتر بر صنایع را یکی از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: به دنبال فراهم کردن تسهیلات برای صنایعی هستیم که تعهدات زیست محیطی خود را رعایت می کنند و هدف از تمام این برنامه ها، تقویت سازگاری بیشتری صنایع با محیط زیست است.
وی گفت: دکتر روحانی از آغاز، دولت خود را دولت محیط زیست خواند. این دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با مسائلی همچون افت سفره های آب زیرزمینی، مشکلات متعدد ناشی از بهره برداری بی رویه از خاک ها و مراتع، خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها و لطمه های مهم به محیط زیست روبرو بود.
ابتکار با اشاره به توجه جدی دولت یازدهم به مسائل زیست محیطی تاکید کرد «حل برخی مسائل که دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست با آنها روبرو شد، آسان نبود ولی دولت یازدهم در حفظ محیط زیست موفقیت های موثری داشته است».
وی افزود: دولت تدبیر و امید با جدیت به دنبال حل مسائل و مشکلات مربوط به محیط زیست است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به شرایط استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: این استان با داشتن مناطق ویژه زیستی و برنامه توسعه صنعتی و معدنی، باید اجرای برنامه های مطالعه شده در زمینه حفظ محیط زیست را نیز در دستور کار قرار دهد.
استاندار، مدیرکل اطلاعات استان، فرماندار و جمعی از مسوولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در این دیدار حضور داشتند.
ابتکار روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان حضور می یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا