گوگل نقشه چاله های خیابانی را تهیه می کند

چاله های خیابانی می توانند به وسایل نقلیه آسیب های شدیدی برسانند. گوگل به تازگی در حال ایجاد یک سیستم جدید ویژه خودرو، برپایه سیستم موقعیت یاب جهانی یا جی پی اس است که می تواند چاله های جاده ای را شناسایی کرده با استفاده از این اطلاعات بهترین مسیر را به راننده خودرو نشان دهد.

پرتاب شدن در چاله های جاده می تواند تراز فرمان اتومبیل ها را از بین ببرد و یا حتی آسیب های جدی تری به خودرو وارد کند. حتی در برخی از موارد رانندگان برای نیفتادن به درون چاله ها به عکس العمل سریع دست می زنند که می تواند منجر به تصادف شود. بنابراین شرکت گوگل قصد ایجاد سیستمی را دارد که می تواند به طور خودکار کیفیت جاده ها را بررسی کرده و گزارش دهد.

این سیستم به شرکت گوگل این امکان را می دهد که به منظور بهبود مسیریابی کاربران، برای خود پایگاه داده ای از بهترین جاده های شهر ها بسازد. این سیستم برای خودرو های بدون سرنشین گوگل نیز بسیار مفید خواهد بود.

امروزه شمار زیادی از خودرو های بازار مجهز به سیستم مسیریابی مبتنی بر GPS هستند. زمانی که این سیستم به حسگرهای حرکتی موجود در خودرو ها متصل شود می تواند اطلاعاتی درباره جاده هایی که خودرو در آن ها حرکت کرده است را جمع آوری کند و چاله ها و گودال های جاده ای را نیز نشان دهد.

این سیستم به اندازه ای هوشمند خواهد بود که زمانی که راننده در خارج از جاده ها رانندگی می کند به ثبت اطلاعات زمین های غیر جاده ای نمی پردازد. این سامانه می تواند به راننده ها در انتخاب بهترین، سریع ترین و صاف ترین مسیر برای رسیدن به مقصد یاری برساند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا