رژیم غذایی زنان باردار با مشکلات قلبی نوزادان آنها ارتباط دارد

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، این ارتباط در نتیجه یک مطالعه بر روی 19 هزار زن آمریکایی که از یک سال قبل از بارداری مورد بررسی قرار گرفتند، مشخص شد.
یک رژیم غذایی سالم شامل مقداری ماهی تازه ، میوه، آجیل و سبزیجات می شود.
معمولا به زنان باردار و زنانی که قصد باردار شدن دارند توصیه می شود که مکمل های خاصی را مصرف کنند.
کارشناسان به این زنان توصیه می کنند که قرص های فولیک اسید مصرف کنند تا خطر بروز سایر نقص های مادرزادی در نوزادانشان، کاهش یابد.
همچنین مصرف ویتامین D برای سلامت استخوان ها و دندان ها توصیه می شود.
در این مطالعه کودکان نیمی از این زنان مشکل قلبی داشتند اما این مشکل در کودکان نیمی دیگر از زنان مشاهده نمی شد.
محققان با مقایسه رژیم غذایی این دو گروه از زنان متوجه شدند که خطر ابتلا به مشکلات مادرزادی قلبی در کودکانی که مادرانشان رژیم غذایی سالم داشتند، کم بود.
این مطالعه نشان داد، خطر برخورداری از یک کودک مبتلا به برخی نقص های قلبی در زنان بارداری که از لحاظ کیفیت رژیم غذایی در 25 درصد بالا قرار داشتند نسبت به زنانی که از لحاظ کیفیت رژیم غذایی در 25 درصد پایین قرار داشتند، بسیار کم بود.
این موضوع حتی بعد از در نظر گرفتن عوامل دیگری مانند مصرف فولیک اسید توسط مادر و یا اینکه آیا مادر سیگاری است یا خیر، همچنان صادق بود.
بیماری قلبی مادرزادی یکی از شایع ترین انواع نقصها در هنگام تولد است بطوریکه از هر هزار کودکی که در انگلیس به دنیا می آیند یک کودک به این بیماری مادرزادی مبتلا است.
نقص های خفیف تر مانند داشتن سوراخ هایی در قلب اغلب لازم نیست تحت درمان قرار گیرند زیرا ممکن است خود به خود بهبود یابند و مشکلات دیگری ایجاد نکنند اما نقص های دیگر می توانند جدی تر باشند و برخی حتی کشنده نیز هستند.
بنابراین برخورداری از یک رژیم غذایی سالم قبل از بارداری، در دوران بارداری و حتی بعد از بارداری برای مادر و کودک هر دو مفید است.
این مطالعه در نشریه Archives of Diseases in Childhood Fetal & Neonatal Edition منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا