لزوم توجه به حضور داروسازان در بیمارستان ها

دکتر محمدرضا شانه ساز در چهاردهمین همایش سراسری انجمن علمی داروسازان ایران اظهار کرد: جامعه داروسازی کشور در همه عرصه ها درمانی وظیفه ای که به عهده دارداشته را به بهترین نحو انجام داده است .
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب تولید و استانداردهای دارو در حد استانداردهای جهانی حفظ شد و امروز با فاصله بسیار زیادی از نظر دانش تولید دارو و کنترل کیفیت آن نسبت به کشورهای منطقه فعالیت می کنیم و جزو 10 کشور اول منطقه در حوزه دارو هستیم.
شانه ساز ادامه داد:ایران از نظر دانش علمی حتی در کشورهای منطقه نیز از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است به طوری که 95 درصد داروها توسط متخصصان ایرانی تولید می شود. 
رئیس انجمن علمی داروسازان اضافه کرد: مراکز علمی دنیا برای فارغ التحصیلان داروسازی در ایران سر و دست می شکنند، جامعه داروسازی ایران حرفهای زیادی برای گفتن دارد ما فقط در عرصه ارائه خدمات دارویی مشکل داشتیم.
شانه ساز گفت: امروز علیرغم اینکه مدت زمان کوتاهی از حضور داروسازان در تیم های پزشکی بیمارستانها می گذرد، مسئولین بیمارستانی به این نتیجه رسیده اند که باید داروسازان در بیمارستان حضور داشته باشند.
وی گفت: داروسازان در بیمارستان نقش موثری از قبیل مشاوره به پزشک متخصص و بهینه شدن مصرف دارو دارند و لازم است به حضور آنها در بیمارستانها توجه بیشتری شود.
چهاردهمین همایش سراسری انجمن علمی داروسازان ایران که در روزهای چهارم تا ششم شهریور در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا