توالی سازی ژنوم انسانی در زمانی کمتر از یک مسابقه فوتبال!

به گزارش مهر، این نرم افزار جدید توسط محققان بیمارستان Nationwide اوهایو در آمریکا ارایه شده و به جهت قابلیت های منحصربفردی که در آن تعبیه شده در عرض 90 دقیقه اطلاعات کاملی درباره توالی سازی ژنوم انسانی ارایه می کند.

بدین ترتیب پزشکان می توانند در زمانی اندک متوجه تغییرات ژنتیکی شوند که به بروز بیماری های مختلف منجر می شود.

به عقیده محققان، با استفاده از این فناوری جدید می توان امیدوار بود که تجزیه و تحلیل ژنوم انسانی در جوامع بزرگ نظیر جمعیت کل یک کشور در اندک زمانی انجام شود.

نرم افزار جدید این محققان درحالی ابداع شده است که نخستین بار ژنوم انسانی با صرف هزینه ای درحدود 3 میلیارد دلار و طی مدت زمان قابل توجه 13 سال صورت گرفت. اما حالا و به لطف پیشرفت فناوری نوین در علم پزشکی این هزینه و زمان انجام آن را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

این نرم افزار جدید Churchill نام دارد و در آزمایشات مختلفی که بر روی آن صورت گرفته مشخص شده است که تا 99.7 درصد عملکرد دقیق و بدون نقصی دارد.

درحالی که از ابتدا هدف از ارایه این فناوری جدید انجام سریع و بی عیب و نقص توالی سازی ژنوم انسانی عنوان شده بود اما حالا مشخص شده که از این روش می توان برای ارایه فرآیند تجزیه و تحلیل ژنتیکی جوامع بزرگ و انجام مقایسه های کاربردی نیز استفاده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا