توقف تخریب جنگل های آمازون

جنگل های آمازون عملا یکی از بزرگ ترین منابع حیاتی در جهان محسوب می شوند ولی این منابع غنی نیز از تیررسی آسیب های انسان ها دور نمانده است و در کشور برزیل شاهد قطع درختان این جنگل به منظور استفاده از آنها برای منابع انرژی بوده ایم. گفتنی است که شدت این امر به اندازه ای بالا گرفته بود که مسئولان کشورهای دیگر نیز درباره این موضوع ابراز نگرانی کرده و این امر را یک خطر برای کره زمین به حساب آورده بودند.

حال به نظر می رسد که مسئولان برزیل با مقامات سیاسی سایر کشورها به توافق رسیده اند تا جلوی جنگل زدایی در آمازون گرفته شود. در ازای این امر نیز برزیل از حمایت سایر کشورها در مصرف انرژی های تجدید پذیر بهره مند خواهد گشت.

در همین راستا نیز به تازگی رئسای جمهور دو کشور برزیل و ایالات متحده به تازگی در یک دیدار مهم در این زمینه برای کاهش جنگل زدایی در منطقه آمازون و افزایش انرژی های تجدید پذیر به تواقف رسیده اند. دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، در این باره بیان کرد: «ما متعهد شده ایم که از هم اکنون تا سال 2030 بتوانیم نرخ جنگل زدایی را به صفر برسانیم. راهبرد ما شرکت در سیاست احیای جنگل هاست.»

به گفت مقامات، برزیل قصد دارد تا سال 2030، 12 میلیون هکتار از جنگل های تخریب شده در طول چند دهه اخیر را مجددا احیا کند. همچنین این دو کشور توافق کرده اند که سهم خود از تولید برق از منابع تجدید پذیر را تا سال 2030 به 20 درصد افزایش دهند. شایان ذکر است که این تعهد شامل برق آبی نمی شود.

در انتها لازم به یادآوری است که جنگل های آمازون زیستگاه میلیون ها گونه جانوری و گیاهی است و به همین دلیل نیز آسیب دیدگی این جنگل می تواند به یک بحران زیست محیطی منتهی شود.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا