تشخیص و درمان صرع در ایران مطابق با پیشرفته ترین مراکز جهان است

دکتر 'کریستوف کلینگ هاوس' در حاشیه سمپوزیوم بین المللی صرع در بیمارستان رضوی مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از سال 2010 میلادی با فعالیت مرکز تشخیص و درمان صرع بیمارستان رضوی مشهد آشنایی دارم و اکنون روند پیشرفت تشخیصی و درمانی در این مرکز سیر چشمگیری داشته است.
وی بیان اینکه شیوع بیماری صرع نیم تا یک درصد مردم جهان را شامل می شود، گفت: ژنتیک نقش کمی در ابتلا به بیماری صرع دارد، بنابراین فردی که مبتلا به صرع است، لزوما فرزندان او مبتلا به این بیماری نیستند.
وی خاطر نشان کرد: 70 درصد مبتلایان به صرع با درمان های دارویی قابل کنترل و درمان هستند و می توانند به طور عادی زندگی کنند.
کریستف کلینگ هاوس افزود: شانس بهبود کامل صرع در بیمارانی که تحت جراحی قرار می گیرند، بیش از 80 درصد است.
به گفته وی، در حال حاضر موفقیت جراحی در بیماران مبتلا به صرع در بیمارستان رضوی مشهد از متوسط جهانی بالاتر است.
رییس بخش تحقیقات صرع دانشگاه مونستر آلمان گفت: در حال حاضر حدود 800 هزار نفر در ایران مبتلا به صرع می باشند که 250 هزار نفر از آنان صرع مقاوم به درمان دارند.
پروفسور علی گرجی افزود: مرکز تشخیص و درمان بیماری صرع بیمارستان رضوی مشهد یکی از مراکز منحصر به فرد و پیشرفته درمان این بیماری در سطح کشور به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد: همگام با راه اندازی این مرکز از چهارسال گذشته تاکنون یک هزار بیمار با استفاده از پیشرفته ترین تکنیک های تشخیص این بیماری، 'مانیتورینگ' یا بررسی حملات تشنج صرع شده اند. 
به گفته وی، از این تعداد 150 نفر کاندید جراحی شده اند و تاکنون 70 نفر جراحی شده و به طور کامل بهبود یافته اند.
وی بیان کرد: افرادی که صرع مقاوم به درمان دارند، امکان تشخیص قطعی بیماری صرع در آنها به دلیل نبود امکانات پیشرفته تاکنون وجود نداشته است.
به گفته وی، بیماران صرع می توانند به طور عادی زندگی کنند، ازدواج کنند و بچه دارشوند و نگرش غیر قابل درمان بودن بیماری صرع در کشور باید تغییر یابد.
کنگره بین المللی صرع با حضور 60 نفر از متخصصان و جراحان مغز و اعصاب کشور امروز در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.
صَرع یا (epilepsy) مجموعه ای از اختلالات عصبی مزمن پزشکی و بلند مدت است که با حمله صرعی مشخص می شود.
این حملات ممکن است بسیار خفیف و تقریبا غیر قابل شناسایی بوده و یا برعکس طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشد.
علل صرع در بیشتر موارد نامشخص است، اما صرع در برخی افراد به دلیل آسیب مغزی، سرطان مغز، سوء مصرف دارو و الکل و دلایل دیگر ایجاد می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا