مراقبت هوشمندانه از خودرو با دستگاهی متفاوت

یکی از شرکت های دانش بنیان استان خراسان با سال‌ها سابقه فعالیت در حوزه طراحی و تولید سخت افزارها و نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز سازمان‌ها و صنایع هایتک ،موفق به تولید ردیاب پیشرفته خودرو با استفاده از توان فنی و مهندسی داخل کشور شده است؛ نسل جدید ردیاب های ساخته شده این شرکت مجهز به دزدگیر است.

به همین منظور گفت و گویی با هادی بهروز فر، یکی از اعضای شرکت گلد ترکس و تولید کننده این محصول انجام دادیم.

ردیاب خوردرو چیست و چگونه کار می کند؟

ردیاب خودرو دستگاهی است که پس از نصب روی خودرو  اطلاعات لحظه ای موقعیت جغرافیایی را از طریق ماهواره ها و سایر اطلاعات اختصاصی خودرو را از طریق ECU و سایر تجهیزات به کار رفته دریافت و پس از پردازش داده ها، اطلاعات را از طریق GPRS یا همان شبکه موبایل به سرور مربوطه ارسال می کند و کاربر می تواند اطلاعات را به صورت آنلاین و با مراجعه به وب سایت مربوطه  یا گوشی هوشمند خود دریافت کند. نسل جدید این ردیاب ها متصل به دزدگیر است و امکان خاموش و روشن کردن ماشین از طریق اس ام اس را دارد. ردیاب های دزدگیر نسخه های مختلفی دارند و می تواند به انواع سنسورهای ماشین  وصل شود و صاحب خودرو اطلاعاتی درباره حجم، وزن، سرعت ، مصرف سوخت، دما، رطوبت، درجه حرارت، شیب و… مشاهده کند.

چرا دستیابی به دانش ساخت و تولید این ردیاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

هم اکنون بر اساس گزارش های رسمی هر ساعت 6 دستگاه خودرو در کشور به سرقت می رسد. اغلب صاحبان خودرو برای پیشگیری از این مساله  دزدگیر خریداری می کنند. متاسفانه اغلب دزدگیرهای ارزان قیمت تقلبی بوده وسارقان به آسانی و با استفاده از ضعف تکنیکی و کیفی دزدگیر موفق به سرقت خودرو می شوند. ردیاب  یکی از ابزارهای جدید و بسیار قدرتمند ایمنی و امنیتی است که علاوه بر مراقبت هوشمند از خودرو، امکانات فراوانی برای مدیریت و کنترل خودرو در اختیار صاحبان خودرو قرار می‌دهد.

ردیاب های تولید شده شما چه امتیازها و امکاناتی دارند؟

این ردیاب مجهز به امکاناتی همانند خاموش و روشن کردن خودرو به وسیله تلفن همراه و وب سایت، ردیابی و کنترل خودرو به صورت آنلاین و آفلاین از هر نقطه از دنیا، تعریف محدوده سرعت مجاز و دریافت SMS درصورت عدول از سرعت تعریف شده، تعریف محدوده مجاز تردد روی نقشه و دریافت SMS درصورت خروج از محدوده، امکان نصب سنسور دما برای خودروهای یخچال دار و تعریف محدوده دما و دریافت اطلاعات لحظه ای دما، امکان نصب سنسور وزن روی کامیون ها و دریافت اطلاعات لحظه ای وزن محموله در مسیر تردد، امکان نصب میکروفون برای دریافت صدای داخل کابین خودرو، امکان مکالمه صوتی یا تصویری با راننده و اتصال دزدگیر به ردیاب است.

هدف از ساخت ردیاب سازمانی این شرکت چیست؟

سیستم ردیابی هم  با هدف برطرف کردن مشکلات ناشی از نظارت نداشتن بر منابع خارج از سازمان مانند ماشین آلات و نیروی انسانی در حال حرکت تهیه شده است. این سیستم ترکیبی است از سخت افزارها و نرم افزارهای خاص که با استفاده از فن­آوری ماهواره و GPS و با تکیه بر زیرساخت، امکان ردیابی متحرک ها با هدف اطلاع یافتن از موقعیت آنها و امکان پذیر ساختن مدیریت بهینه آنان فراهم می­سازد. با راه اندازی این سیستم، موقعیت خودروها از طریق یک مرکز عملیاتی قابل تعیین است و مسوولان سیستم می توانند محل دقیق متحرک و اطلاعات جغرافیایی، و اطلاعات جانبی مانند جهت حرکت، میزان توقف، سرعت و مسافت طی شده و حتی ارتفاع آن را به صورت دقیق روی نقشه مشاهده کرده و آخرین اطلاعات حرکتی متحرک ها را در اختیار داشته باشد. همچنین برنامه ریزان سازمانی با دسترسی به گزارش های تحلیلی روی این اطلاعات می توانند در خصوص برنامه ریزی مناسب و کارایی منابع سازمان اقدام کنند.

وجه تمایز اصلی این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی در چیست؟ آیا این محصول قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است؟

قطعا بومی بودن دانش این تکنولوژی  یکی از مهمترین مزیت های این فناوری است. قیمت این محصول ارزان تر و کیفیت خوب آن نیز کاملا برابر با نمونه های مشابه خارجی است. از سوی دیگر آپشن های به کار گرفته شده در این محصول نیز بسیار زیاد و بنا بر درخواست مشتری قابل تغییر است.

 

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا