کمپینی با هدف بازیابی لباس فضایی نیل آرمسترانگ

حدود 9477 تن در کمپینی در این فراخوان که بر روی سایت بازاریابی Kickstarter برگزار شد، شرکت کردند و حدود 719 هزار و 779 دلار جمع‌آوری شد. این کمپین Reboot the Suit نام داشت و در 24 ژوئیه (دوم مرداد) از میزان موردهدف 500 هزار دلار تجاوز کرد.

این بدین معناست که اسمیتسونیان، بودجه کافی را برای حفظ و نمایش‌دادن لباس فضایی دوم آلن شپارد، نخستین امریکایی در فضا، در اختیار دارد.

این نخستین بار است که موسسه اسمیتسونیان به جمع آوری بودجه از طریق عموم برای تامین هزینه‌های حفظ ارزشمندترین داشته‌های خود پرداخته است.این کمپین 20 ژوئیه (29 تیر) و در چهل‌وششمین سال فرود تاریخی آپولو 11  روی ماه آغاز شد. اسمیتسونیان به دنبال آماده‌کردن کلاه و لباس‌ فضایی نیل آرمسترانگ برای نمایش عمومی در سال 2019 و همزمان با پنجاهمین سالگرد فرود وی روی ماه است. آرمسترانگ سه سال پیش در اوهایو از دنیا رفت و در صورت زنده‌بودن، ماه جاری میلادی 82 ساله می‌شد.

 

شپارد نیز دومین فردی است که پا به فضا گذاشته و نخستین امریکایی است که در سال 1961 به عنوان یک فضانورد در برنامه عطارد ناسا شرکت داشت.

 

در سال 1971 وی پنجمین و مسن‌ترین فردی بود که به عنوان فرمانده ماموریت آپولو 14 قدم بر روی ماه گذاشت. وی در سال 1998 در کالیفرنیا و در سن 74 سالگی درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا