احیای دست قربانیان سکته مغزی با روبات فیزیوتراپیست و بازی رایانه ای

به گزارش ایرنا از هلث، محققان می گویند این روش در بهبود حرکت بازوها به اندازه زیادی موثر است و از کاری که معمولا توسط فیزیوتراپیست ها انجام می شود، بهتر است.این روش به 110 هزار قربانی سکته مغزی در انگلیس که مشکل حرکت دادن دست دارند، بازو و شانه دارند، امید جدیدی می دهد.

بازتوانی به کمک روبات یک حوزه در حال گسترش در درمان پزشکی به شمار می ورد. این روبات فیزیوتراپیست که توسط محققان موسسه ماساچوست در آمریکا ساخته شده است، با خواندن کارهایی که بیمار می تواند انجام دهد و کارهایی که نمی تواند انجام دهد در می یابد که چگونه و چه زمانی باید از بیمار حمایت کند. این رویکرد تدریجی می تواند اتصالات عضلانی و عصبیرا که بعد از سکته مغزی از بین رفته اند، بازیابی کند.
بهبودهایی در بیمارانی که بیش از پنج سال بعد از اولین سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، مشاهده شده است.
بیماران برای استفاده از این روش باید در پشت یک میز و روبروی یک صفحه رایانه بنشینند؛ سپس بازوهای خود را بر روی یک حمایت کننده که به طور خاصی طراحی شده است، قرار دهند.
بازوی بیمار موجب حرکت یک بازوی روبات می شود که به رایانه متصل است و بازوی رایانه نیز به نوبه خود یک نقطه یا علامت را که بر روی صفحه نمایش رایانه ظاهر می شود، حرکت می دهد و بیمار را قادر می سازد تا بازی کند.در یک بازی که برای تقویت مچ دست طراحی شده است بیمار یک بازی رایانه ای چوب و توپ را بازی می کنند.
درصورتیکه روبات احساس کند که کاربر در حال تلاش است، وارد عمل می شود و به بیمار کمک می کند تا بازوی خود را برای به اتمام رساندن کار حرکت دهد. بیماران برای یک ساعت سه بار در هفته به مدت 12 هفته تحت درمان قرار می گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا